Inbakeren stoppen

Mijn dochter van ruim 4 maanden slaapt altijd ingebakerd. Ik zou dit eigenlijk wel willen afbouwen, maar als ik haar zo in bed leg, wordt ze vrij snel weer wakker en gaat soms helemaal niet slapen. Heeft iemand ervaring met het afbouwen?
Maaike
 
Hoi Maaike,
Ik baker mijn zoon van bijna 7 maanden ook nog steeds in. Ik bouw nog niet af. (Ben 't ook wel eens van plan geweest hoor) Als je kind zonder doeken niet slapen wil, is dit waarschijnlijk een signaal dat ze daar nog niet aan toe is. Ik kreeg 't bij mijn zoon ook niet voor elkaar om zonder doeken te slapen, maar op een gegeven moment was 't met doeken ook niets meer. Hij rukte zich steeds los (is ook erg sterk trouwens). Toen dacht ik dus dat 'ie 't niet meer wilde, maarja, zonder ging ook niet. Nu heb ik nieuwe doeken gemaakt, een aardig stukje groter en nu van katoen. Dat zit lekker stevig om z'n lichaampje en ik kan de doeken weer lekker ver om hem heen krijgen. Ik ga er gewoon mee door tot hij gewoon wil slapen. Dat probeer ik zo af en toe dus wel eens, maar tot nu toe is het me nog nooit gelukt.
Ik raad je dus aan om af te bouwen wanneer je merkt dat je kindje het genoeg geweest vindt.
Heel veel succes ermee!
 
Ik laat mijn dochter nu tussen het voedingskussen in slapen (leg ik dan in hoefijzervorm neer) en ze draagt een slaapzakje. Dus niet meer zo strak als bij inbakeren, maar nog wel het veilige geborgen gevoel. Over een poosje laat ik haar alleen nog in haar slaapzakje slapen en haal het voedingskussen weg. Zo kun je het een beetje afbouwen. (Moet je natuurlijk wel een voedingskussen hebben). Succes!
 
Terug
Bovenaan