inbakeren...tips gevraagd!

hhallo daar was ik nog even weer.
Jasmijn ligt al sinds ze 7 weken oud is ingebakert.
het cb wou op een gegeven moment dat ik weer ging afbouwen, Jasmijn was toen geloof ik rond de 4 maanden oud.
maar het afbouwen wilde niet, Jasmijn raakt alleen maar in paniek en stopt niet met krijsen, ja het si echt hysterich krijsen wat ze doet!
toen hebben we een andere doek bestelt, een inbakerzak, eentje waar haar handjes los in zit! dit gaat op zich wel goed, zolang ze maar strak ingepakt ligt. maar nu willen wij dat ze hier ook zonder kan, vooral met het warme weer slaapt Jasmijn heel slecht in de doek! nou hebben we vanaf volgende week drie weken vakantie en dan gaan we stoppen met de doek!
 hebben jullie tips voor mij? vorige week hadden we het ook een dagje geprobeerd, Jasmijn raakt gewoon erg overstuur zonder doek! en ze haalt steeds haar speen er dan uit en dan huilt ze ook weer!

zijn hier nog ouders die hun kind ingebakert hebben of ondertussen alweer afgebouwt hebben?? hoe deden jullie dit of gaan jullie dit doen???

liefs Wilma en Jasmijn

Hallo Wilma,

hier ook een mama die hele goede ervaringen heeft met inbakeren. Wij hebben bij onze zoon steeds 1 slaapje zonder doeken gedaan. Hij slaapt 's morgens na zijn eerste fles het beste, dat was dus het eerste slaapje waarbij de doeken achterwege gelaten werden. Toen dat een week goed ging, hebben we bij het volgende slaapje de doeken weggelaten. En na een week of 6 kon hij zonder doeken slapen.
Het heeft even geduurd, maar het is toch gelukt!!

Veel succes!

groetjes,
sakiris

Hoi Wilma,

Esther ligt ook nog in een bakerzak. Ze is nu 6 maanden. Ze pas er voorlopig nog wel in en ze vindt het zelf heel fijn, dus wij laten haar nog maar even. Rollen doet ze toch nog niet.
Ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe we het straks gaan aanpakken: één slaapje per keer zonder, of meteen cold turkey de bakerzak weg. Ik weet niet wat rustiger of verwarrender voor haar is.

Groetjes,

Eveline

Wij hebben eerst de dagslaapjes zonder gedaan, en toen de nachtslaapjes. Helaas merkten we het vrij snel: ze wilde meteen weer een nachtvoeding/troost.
Maar goed, het moest toch een keer (niet dat ze al draait hoor....maar cb raadde het aan).

We hebben de bakerdoek vervangen door een slaapzakje. Dat geeft toch wat geborgenheid. Met dit weer slaapt ze in haar romper in een dun slaapzakje strak ingestopt tot borst onder alleen een laken. Als ze niet in haar slaapzak ligt gaat ze niet slapen.

Gr Irene

ja we hebben al verschillende manieren geprobeerd...langzamer hand bij slaapjes weglaten, dat werkte niet en toen besloten we radicaal de doek weg te laten, en dit werkte ook niet!!

misschien moet ik het cb maar eens bellen! msschien dat die een tip hebben!

bedankt voor jullie reacties!!

liefs Wilma en Jasmijn (24 weken)

Ons dochtertje heeft een week of 5 ingebakerd gelegen, met erg goed resultaat moet ik zeggen. Na 5 weken wilde ik proberen of het ook zonder kon, maar was erg bang dat het niet zou lukken. Toen ze nl prikjes gehad had, moest ze ook zonder slapen en dat ging erg moeizaam. Toch geprobeerd, meteen heel de dag zonder en de nacht nog wel met, en ze is toen 2 dagen van slag geweest. Daarna ging het steeds beter en toen zijn we ook snachts gestopt. Toen werd ze wel meer wakker, maar dit was ook maar 2 nachten en daarna had ze een prima 'ritme'. Wel slaapt ze in een gewoon slaapzakje en deed ik in het begin nog een lakentje over haar heen wat ik strak instopte.
Succes!

Hoihoi,

Wellicht een tip: Rol een handdoek (een beetje een grote) op en doe die in een kussensloop. Maak er nog zo 1 en leg je die in het ledikant, kindje ertussen, dan een dekentje of lakentje (afhankelijk van t weer) erover en die aan de zijkanten goed instoppen.

Of doe dit met 1 handdoek, om het af te bouwen. Geeft ze toch wat geborgenheid en mijn kleine kan nu helemaal zonder. Lijkt t bedje ook wat minder groot....

Sep was nl uit zijn inbakerzak gegroeid en ik had nog geen tijd om een nieuwe te halen. Wij hebben t zo opgelost....

Misschien heb je er wat aan..

groetjes en suc6,

Marieke

Terug
Bovenaan