Inbakeren

<p>Hoi</p><p>Ons dochtertje van bijna 5 maand slaapt bij ons op de kamer in de wieg. Ze slaapt ingebakert, dit was nodig omdat ze erg onrustig was. Ze draait nog niet. Ze vind het heerlijk in de wieg, ze lijkt daar echt zo gelukkig en slaapt de hele nacht. Vaak van 10tot8. </p><p>Overdag slaapt ze in haar eigen kamer, in een slaapzak. Dit gaat super. Geen problemen. </p><p>Nu durf ik eigenlijk haar niet in haar eigen kamer te leggen snachts. Gaat beetje tegen mn gevoel in, ben erg bang dat ze dan niet meer zo goed slaapt snachts. Maar sochtends vind ik het wel heel lastig, want ze wordt vaak wakker van mn man. Die vroeg naar zn werk gaat. </p><p>Wat zouden jullie doen? Mag ze eigenlijk nog wel ingebakerd? En bij ons op de kamer laten, of in dr eigen bedje snachts?</p>

Inbakeren mag tot uiterlijk 6mnd en het wordt geadviseerd om va 4mnd af te bouwen dus daar zou ik zsm mee beginnen. Ze slaapt overdag toch prima in haar eigen kamer? Waarom denk je dan dat het snachts niet goed gaat? Gewoon proberen. Deur van de babykamer en jullie deur op een kleine kier..

Inbakeren moet inderdaad afgebouwd worden, maar ik begrijp dat je dat overdag al hebt gedaan. Gewoon ervoor gaan in de nacht? Misschien in een weekend beginnen?
En qua verhuizing naar het eigen kamertje: dat hebben we hier al heel vroeg gedaan, omdat ik niet sliep. En ging hier prima. Nog altijd staan de deuren van onze kamers op een kier, en je hoort het echt wel als er iets is. Ik word ook wakker van het minste geringste piepje van mijn dochter. Toch een stukje instinct ofzo.

Ik zou het gewoon eens proberen. Waarschijnlijk valt het reuzemee! En wat hierboven al gezegd word: deur op n kier, je hoort het echt wel. Denk idd ook iets van moederinstinct, want ik word ook van  ieder kreuntje en kuchje wakker haha!

Hoe ik heb gedaan is halverwege naast ons leggen, dus beginnen in zijn eigen bedje. En toen heb ik een leer geprobeerd hem terug te leggen na de nachtelijke voeding en ging eigenlijk wel goed. Het heeft mij ook heel lang geduurd voordat ik hem in zijn eigen bedje wilde leggen, moest er eerst echt niet aan denken. Maar op deze manier door het stapsgewijs te doen heeft mij geholpen

Wij hebben in de kerstvakantie de dubbele overstap gemaakt van ingebakerd in een wiegje bij ons op de kamer naar in een slaapzak op zijn eigen kamer in een ledikant. Uiteraard al wel wat slaapjes geoefend maar ging verbazingwekkend goed. De extra ruimte in het ledikant op zijn kamer was wel nodig nu hij zijn armen weer vrij had. Maar een knuffeltje erbij helpt hier echt top. Ingebakerd begon hij vrij snel te huilen als hij wakker werd, kon niks natuurlijk doen dan, maar met zijn armen vrij en een knuffeltje kan hij heerlijk een half uur nog liggen kletsen en knuffelen. Als hij snachts wakker werd bij ons op de kamer gaven we vrij snel een speentje om dat we wisten dat hij dan direct weer ging slapen. Gaven daardoor meerdere keren per nacht een speentje. Sinds hij op zijn kamer ligt hoeft dit niet meer. Hij wordt ongetwijfeld  nog wel eens wakker maar valt gewoon zelf weer in slaap. Wij hadden op voorhand de nachten verdeeld trouwens; de een had 'speentjesdienst' tot 3 en de ander vanaf 3. Maar was dus helemaal niet nodig. 
Ik zou het gewoon een keer op vrijdag proberen, zodat je eventueel het weekend hebt om bij te komen als het niet goed ging ?

Terug
Bovenaan