Inbakeren

Hallo allemaal,
Ik baker mijn zoontje vanaf 4 weken in. Hij is nu 11 weken. Het gaat echt hartstikke goed, hij slaapt perfect.
Nu zei de wijkverpleegkundige dat ik na 6 weken dag en nacht inbakeren, één periode (tussen twee voedingen)per dag moet laten vervallen. Als dat goed gaat, weer een periode, enz. Zo moet ik dus langzaam weer afbouwen. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar het lukt absoluut niet. Mijn zoontje wil alleen maar ingebakerd slapen. Als ik dat niet doe, is hij na een half uur tot drie kwartier weer wakker. Hij huilt dan heel erg, omdat hij van zijn eigen bewegingen wakker geschrokken is.
Wat moet ik nu doen? Ik doe het nu dus 7 weken en ik baker hem gewoon weer dag en nacht in. Kan dit kwaad? Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben benieuwd wanneer andere kinderen weer van het inbakeren afgekomen zijn. Zelf ervaar ik het echt niet als iets waar je zo snel mogelijk weer vanaf moet...
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
hallo,

Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik baker hem ook in. Dat doe ik vanaf 4 weken. Hij had erg veel honger en het kramp en door het inbakeren is hij een stuk rustiger. Hij slaapt ook van 8 uur s'avonds tot 7 uur s'morgens, overdag baker ik minder in alleen als hij erg onrustig is baker ik. Wat voor ons heel goed hielp was als hij niet gebakerd is om op zijn buik te liggen. Hij draait goed zijn hoofd en heb het met bet CB overlegt. Inbakeren kun je doen tot zeker wel 4 jaar, en afbouwen gaat vanzelf als ze meer wakker zijn en willen spelen.

Groetjes en veel suc6
Mirela
 
Hallo!

Wij bakeren onze zoon in vanaf zijn 5 weken. Hij is inmiddels ruim 7 maanden en nog steeds bakeren wij hem in bij iedere slaapbeurt.Wij hebben er ook geen problemen mee en zien wel wanneer wij er mee stoppen. Hij slaapt er goed bij en protesteert nog steeds niet wanneer wij hem in de doeken doen.
Bij het consultatieburo hebben ze er ook geen problemen mee. Zij zei tegen ons, degene die zolang inbakeren, houden dit meestel vol tot het 1ste jaar. Voor de baby is het zijn ritme, hij weet waar hij aan toe is.
Succes ermee!
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels voor mezelf besloten gewoon door te gaan met in te bakeren tot ik merk dat mijn zoontje zonder kan, alle officiele aanbevelingen en adviezen van het CB ten spijt... Mijn gevoel zegt dat ik hem hiermee help en ik merk dat hij zich heel veilig en geborgen voelt in die doeken. Hij protesteert ook nooit en hij heeft inderdaad helemaal het ritme te pakken.
Ik ga dus gewoon door. Het is uiteindelijk mijn kind en ik neem de uiteindelijke beslissing over het inbakeren.
 
Terug
Bovenaan