inbakeren

hallo,
ik ben 2 dagen geleden begonnen met inbakeren van mijn zoontje van 4 weken hij is ook heel onrustig maait veel met zijn armen nu is mijn vraag als ik hem inbaker en in zijn bedje leg dan is het echt krijsen geblazen echt van uit zijn tenen is dit normaal dat ze zo hard huilen ik vind dit ontzettend zielig en heb dan moeite om niet naar hem toe te gaan en tot horlang kan ik hem laten huilen is hier missien een richtlijn voor alvast bedankt
wendy trotse mamma van thomas
 
Mijn dochter was ook heel druk en bewegelijk met veel huilen. Op het consultatiebureau begonnen ze ook al over inbakeren. Dit heb ik nooit gedaan omdat het mij zo tegenstaat. Net de dwangbuis van een inrichting. Je kind is nu in de wereld en niet meer in de baarmoeder. Je kind moet aan de wereld wennen. Als je zoon het inbakeren niets vind zou ik er direct mee stoppen. Ik heb mijn dochter toen ze zo onrustig was overdag niet meer in haar bed gelegd maar bij mij in de buurt in de box of de kinderwagenbak.
 
Hier wil ik graag even op reageren.... In de box of de kinderwagenbak is natuurlijk geen oplossing naar mijn idee. Een kindje heeft regelmaat nodig en dient te slapen in zijn/haar eigen bedje (regelmaat). Ik ben begonnen met inbakeren van mijn zoontje toen hij 2 weken was. In het begin was het inderdaad brullen, maar als je er een ritueeltje van maakt, en er bv een liedje bij zingt vinden ze het vanzelf prettig om ingebakerd te worden. Mijn zoontje was in mijn buik al erg onrustig en toen hij geboren was was het inderdaad alleen maar maaien en zwaaien met armen en beentjes en lag hij continue zonder dekentje in zn wiegje en dan was het brullen natuurlijk. Nadat ik ben gaan inbakeren hadden we al heel snel een lekkere dagindeling te pakken. Hij slaap nu vanaf 11 uur s'avonds tot 8 uur s'ochtends en de rest van de dag krijgt hij om de 4 uur voeding. Het is een heel tevreden kindje die continue aan het lachen is en nu de rust heeft die hij zo graag wil hebben. Hij kan nu rustig in slaap vallen zonder te schrikken van zn eigen bewegingen. In de baarmoeder hebben ze tenslotte geen ruimte en dat is gewoon even wennen voor een baby dat dat er nu wel is. Hij is nu 8 weken en ik baker hem nu 's nachts al niet meer in en zelfs sinds gisteren overdag ook niet meer. Het is een heel fijn systeem om voor je kindje de rust te geven die het nog nodig heeft. Als ik je een tip mag geven moet je het boek kopen van Ria Blom, regelmaat en inbakeren. Heeft mij in ieder geval enorm geholpen, en niet alleen op inbakergebied. Kun je bestellen bij bol.com Veel succes in ieder geval. Groeten, Syl
 
Onze dochter wordt niet ingebakerd, omdat ze dit niet nodig heeft. Wel is het zo dat zo gauw we haar in haar bedje leggen ze begint te huilen. Hoe moe ze ook is. Zij heeft het blijkbaar nodig om zich in slaap te huilen. Ik had daar ook heel erg veel moeite mee. Daarom heb ik met mezelf een afspraak gemaakt. Op het moment dat ik mijn dochter in bed leg kijk ik even op de klok. Als ze na twintig minuten nog niet stil is, dan ga ik even naar haar toe en ga haar troosten. Maar meestal is dit niet nodig.
Als wij gelijk al toegeven aan het huilen en haar weer oppakken of gelijk gaan troosten wordt het huilen alleen maar erger wanneer we haar weer alleen laten. In het begin was het even moeilijk, maar nu is dit voor ons DE oplossing.
Succes ermee.
 
HOU VOL> Je kindje moet even wennen maar zal algauw de doeken herkennen en assicieren met slapen. Sommige kinderen hebben het even nodig, huilen. Zo raken ze de indrukken van de dag kwijt en vallen ze vanzelf inslaap. Dat moeten ze leren, in slaap vallen. Rust en regelmaat moet je combineren met inbakeren. Het boekje van Ria Blom is inderdaad een erg grote aanrader. Je zal er veel aan hebben. De meeste consultatiebureaus hebben het in de uitleen.(daar werk ik namelijk ook als verpleegkundige).
Door een kindje steeds maar op te pakken komt het niet tot rust en krijgt het steeds weer nieuwe prikkels binnen en dat wil je nou net voorkomen. Laat hem dus huilen!Je kan gerust ieder 10 a 20 minuten evne kijken of alles goed is maar als er wat is dan is het een andere huil die je gaat herkennen. Na een paar dagen zie je dat de berusting komt en dat de huilperiodes korter worden omdat hij leert toe te geven aan de slaap!
Laat je even weten of het lukt?
Sterkte en hou vol! Jasmine
 
Ik heb mijn kind nooit laten huilen en er bleek altijd wat te zijn; een boertje dat dwars zat of een poepbroek. na even wiegen of een slaapliedje ging het dan weer. ik heb ook een ritueeltje van het slapen gaan gemaakt met nog even samen op bed liggen en elkaar aankijken waarna ik borstvoeding gaf. na een paar weken had zij alle vertrouwen en ze valt nu vanzelf in slaap.
 
Terug
Bovenaan