Inbakeren?

Ik heb een vraagje over inbakeren.
Mijn dochtertje van vier maanden slaapt 's nachts niet door, want ze is naar mijn idee veel te onrustig. Ze ligt dan te draaien en te spartelen. De enige manier om haar dan weer rustig te krijgen is haar aan te leggen. Want als ik dat niet doe zijn we verder van huis, want dan wordt ze echt wakker en dan kost het me meer moeite haar in slaap te krijgen.
Daardoor ben ik elke nacht wel een keer of vier aan het voeden.
Nou hoor ik best wel veel over inbakeren. Op het cb hebben ze het me trouwens nog nooit voorgesteld, ook al heb ik al een paar keer 'geklaagd' dat ze niet doorslaapt omdat ze zo onrustig is. Ze zeggen dat ze waarschijnlijk zuigbehoeften heeft, maar de speen pakt ze niet.

Mijn vraag aan jullie is:
- Is dat inbakeren echt een wondermiddel?
- Is het moeilijk?
- Ben ik er niet te laat mee?
- Is ze er niet te oud voor?

Alvast bedankt!
 
Hoi mama van Ismay.

Ik herken je verhaal wel wat. Mijn zoontje was ook zo onrustig. We hebben hem ook vaak ingebakerd.
Om je vragen te beantwoorden:
Soms kan inbakeren heel goed helpen, maar soms ook niet. Het ene kindje vind het fijn de ene niet. Het is niet zo moeilijk om te doen, je moet er even handigheid in krijgen met het omvouwen enzo, en hoe strak je het moet doen. Vaak doe je het in het begin niet zo strak, omdat dat zielig lijkt. Maar het mag best strak en stevig, anders zijn zo zo weer los en hebben ze nog te veel bewegingsvrijheid.Ik denk niet dat je er te laat mee bent. Probeer het gewoon. En ze is niet te oud hoor.
Als je besluit ermee te beginnen, moet je er rekening meehouden dat het niet gelijk werkt. Voor je kindje is het wel even wennen. Meestal duurt dat een paar dagen, even doorzetten. Mijn vent word helemaal kalm als de benen doek er al omzit. Dan ontspant ie zich helemaal. Ik raad je aan om eens op www.debakermat.nl te kijken, en het boekje van Ria Blom te lezen.

Veel succes.
 
Terug
Bovenaan