Inbakeren

Hoi mama's,

Sinds een dag of 5 baker ik mijn dochtertje (4 mnd) in. Ik heb het boek van Ria Blom, Regelmaat en Inbakeren, gelezen. Maar ik zie nog geen verbeteringen. In het boek stonden ervaringen dat hun kindje meteen de hele nacht doorsliep en helemaal ontspande zodra het ingebakerd werd. Nou bij ons dus niet!
Als ik haar inbaker is het gillen en krijsen als een speenvarken. Ze ligt dan nog een minuut of 10 te huilen voordat ze in slaap valt. Overdag lukt het haar om dan 1-2 uur te slapen, maar 's nachts komt ze nog steeds een keer of 6.

Heeft iemand ervaring met inbakeren en kun je me dan ook vertellen of dit beter gaat worden?!

Of heeft iemand nog andere tips of ervaringen om m'n dochtertje 's nachts wat langer door te laten slapen.

Liefs mama van Ismay
 
Zoals ik al schreef in een eerdere reactie op jou oproepjes: de aanhouder wint! Of je nou inbakert, regelmaat aanbiedt of een andere oplossing probeert; geef het even de kans. Van een paar dagen valt zo weinig te zeggen.

Het is net als het dingen aan- of afleren bij jonge katjes: langere tijd consequent volhouden.

Enne... het is niet zo vreemd als babies 10 minuten huilen voordat ze in slaap vallen. Sommigen hebben het zelfs nodig om alle nieuwe ervaringen "van zich af te schreeuwen".

Heel veel succes en sterkte, want het valt niet mee.
 
hoi

zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd (geen directe reden toe) ,aar bij vrienden & kennissen was het inbakeren een succes; na een week bij het ene kind en het ander had er wat meer wentijd voor nodig.
heb je begeleiding bij het inbakeren? misschien dat iemand je nog wat adviezen kan geven over wat en hoe, anders dan het boek (want dat is toch maar papier, soms kan iemand persoonlijk je net even fijner helpen). bij het cb weten ze er ook vanalles van.

petra
 
Hoi mama van Ismay,

Ik heb zelf mijn zoontje ingebakerd vanaf 6 weken tot nu toe. Hij is nu 14 maanden. Ik heb me voordat ik ermee begon er aardig in verdiept. En ik doe het al een hele poos.
Ik zou volhouden.
Ik ben ook tegelijkertijd begonnen met een slaap ritueel. Rituelen geven ze een gevoel van herkenning en dus veiligheid. Ze weten dan wat gaat komen.
Bij ons gaat het zo;
Naar boven, op ons bed uitkleden en en een lekkere papfles opdrinken. Ondertussen een schone luier en pyama oid aan. Even spelen, maar beslist niet te druk. Anders worden ze te actief. Dan inbakeren en een liedje zingen. En dan een hele dikke kus en lekker slapen. En zo elke avond op nieuw. Volhouden!!! Jij wint vanzelf wel. Ze moet gewoon even wennen. Het is geen wondermiddel. Her vereist discipline en geduld. 5 dagen is nog niet veel. Maar als je volhoudt, geheid dat ze op een gegeven moment beter doorslaapt. En elke hindernis is er een, met kleine stapjes.
Oja, wij hebben ook heel veel gehad aan een bepaalde cd met 'baarmoedergeluiden'. Klinkt raar, maar dan hoor je hele zachte muziek, met een hartslag erin. Mijn ventje vond het fijn om daarnaar te luisteren.
Succes.
 
Terug
Bovenaan