inbakeren

Hoe denken jullie over inbakeren? Het is weer helemaal 'in' momenteel en wij twijfelen erover. Onze zoon huilt veel op de momenten dat wij denken dat hij aan slapen toe is.

Tegelijkertijd vind ik het niet zo'n prettig idee om hem zo in een pakketje neer te leggen. O.a. vanwege het verhoogde risico op wiegendood.

Ook vraag ik me af of we het wel goed interpreteren. Is ons mannetje dan wel zo moe of vindt hij het gewoon niets om in z'n eentje in zo'n kamertje te liggen. Dat is tenslotte niet echt natuurlijk voor een baby. Van nature is het normaler om een baby continu bij je te dragen maar dat gaat nou eenmaal weer niet in onze maatschappij. Kortom, ik heb er moeite mee wat we nou moeten doen en ik ben benieuwd naar de meningen van anderen plus de redenen daarvoor.

groetjes,
marjo
 
Mag ik even iets vragen, hoe kom je erbij dat inbakeren een verhoogd risico zou zijn voor wiegendood???????
Integendeel, als het kindje ingepakt ligt (moet wel goed zijn gedaan, kun je leren) kan het zich niet op de buik draaien, zich geen dekentje etc. over het hoofd trekken, noem maar op.

Wij hebben het na enig overleg wel gedaan en hebben er alleen maar positieve ervaringen mee. Kind sliep heerlijk door!

Om je kind continue bij je te dragen, no ja, ieder zijn ding hè, zelf vind ik het helemaal niks! Maar dat is een persoonlijke mening hè.

Mijn zoon heeft eerst 4 weken in het ziekenhuis gelegen en lag daar ook alleen in een bedje, dus was dat gewend. Ik denk dat als je zoon (ik weet niet hoe oud hij is) al een tijdje alleen in bed ligt zou ik het wel hierbij houden.

Vaak huilen kindjes inderdaad gewoon omdat ze erg moe zijn, bij ons werd dat gelukkig direct minder door het inbakeren, ze voelen zich dat geborgen en hij had geen koude handjes meer (die kwamen altijd meteen boven de deken uit).

Je kunt het toch altijd eens uitproberen, vind je het niks stop je er toch weer mee.

In ieder geval veel succes.
 
hoi Marjo,

Ik doe niet aan inbakeren, want dat heeft mijn dochtertje niet nodig, maar ik volg wel het bijbehorende schema van de 'ouderwetse' rust en regelmaat.
Dat houdt in dat ik probeer steeds hetzelfde ritme aan te houden: slapen - eten - samen spelen - alleen spelen - en dan weer slapen.
Bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat ze meteen haar bedje weer in, en meestal werkt dat goed. Ze huilt nog wel eens een paar minuten, maar over het algemeen gaat ze dan vrij snel slapen.

Als ik jou was zou ik wel eerst bij het cb vragen om uitleg over inbakeren, want het moet wel goed gebeuren. Wat jij misschien gehoord hebt over wiegendood, kan volgens mij alleen maar als je kind verkeerd ingebakerd is, want Inge heeft wel gelijk dat je kindje veilig kan slapen als het goed ingebakerd is.

succes!
Mirjam
 
hoi marjo

die van ons huilt ook veel en wil niet slapen.
als ik haar in bed leg dan huilt ze net zolang tot je haar er uithaald.
ze wil niet ingebakerd liggen dan huilt ze nog harder.
nu hebben we haar op de buik gelegd en binnen een paar minuten is ze weg in slaap en dan drij ik haar om en slaapt door.
ik lig zelf ook op de buik dus zeiden ze van leg haar ook eens op de buik eerst durfde ik dat niet , maar heb het toch maar gedaan en het helpt wel.
veel succes veder
mirjan 2
 
Hoi Marjo,
Als die van ons huilerig is, is het meestal vermoeidheid, beetje honger. Ik leg ze dan aan en vaak valt ze dan in slaap. Ze ligt bij ons op de kamer en dat vind ik gewoon prettig.
Ik baker niet in, maar heb twee rolletjes van handdoeken gemaakt (in de breedte opgerold) en deze naast haar gelegd. Het wiegje waar ze inligt is vrij smal, dus ze ligt lekker 'geborgen'. En dan de dekentjes strak ingestopt. Sinds ik dit doe is ze minder onrustig. Als ze slaapt en haar handjes liggen boven de dekens, dan stop ik die gewoon terug en druk ik de dekens nog even aan. No problem.
Vorige week heeft ze haar eerste prik gehad en was best huilerig. Toen heb ik haar een middag in een draagdoek gedragen en daar werd ze erg rustig van.
Ik vind het wel een beetje een gesjouw (ze is al 6 kilo) dus dat doe ik alleen in geval van nood.
 
Ik heb mijn dochterje ± 10 mnd ingebakerd gehad zelfs met de hete zomer van vorig jaar, ze deed alleen nog maar hazeslaapjes was superchaggie van te weinig slaap met inbakeren was het helemaal over als ik begon met inbakeren dan begon ze al met in slap vallen zo fijn vondt ze het. Het lijkt mij een kwestie van uitproberen wat je zoontje lekker vindt, licht je wel even voor hoe je het moet doen want inbakeren moet wel veilig gebeuren. Zoals Mirjam ook aangeeft de 3 R en zijn ook heel belangrijk misschien kun je dat eerst uitproberen en sommige baby ´s huilen zichzelf in slaap om hun dag te verwerken.

Succes en hopelijk gaat het snel beter met slapen

Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan