inbakeren

Hoi
Ik heb een dochtertje van 3 weken, ze maait ontzettend met haar armpjes, zodat ze er zelf erg onrustig van wordt, soms bekrast ze zichzelf zefs in haar gezichtje of zwaaid haar speen uit d'r mond, waardoor er dikke paniek ontstaat bij haar.
Ook s'nachts gaan die armpjes alsmaar door, waardoor ze slecht in slaap komt.
Ik heb de tip gekregen haar in te bakeren, metname s'nachts, maar mag het ook overdag doen.
Hebben sommigen hier ervaring mee?
Ik kan al jullie ervaringen en tips gebruiken, alvast bedankt !
Jose
 
Hoi,

Inbakeren mag je bij ieder slaapje doen ook overdag. Ik zou het niet doen als ze wakker zijn dat belemmerd in de ontwikkeling.

Let wel heel goed op vooral met dit warme weer dat ze het niet te warm heeft. laat bv de voetjes open. Zeker als ze nog zo klein zijn en niet veel kracht kanje ook alleen de armen inbakeren.

Het boek van (dacht) ria blom is erg goed en duidelijk.

succes
 
Hoi,

Ik haal het niet uit je verhaal maar inbakeren zou ik wel in overleg met het CB doen.
Voor een vriendin van mij heb ik voor het inbakeren van haar dochter nog een laken verknipt om daar katoenen lappen van te naaien voor in de zomer, voor de frissigheid (mooi nederlands woord). Het CB kan namelijk checken of de heupjes goed ontwikkeld zijn ivm heupdysplasie en daarnaast jou op de juiste manier inbakeren leren. Het lijkt me heel frusterend je kleintje zo te zien, met dat gemaai zichzelf wakker maken. Succes!
 
Hoi

Ik baker mijn zoontje ook in. Hij wordt er veel rustiger van en slaapt ook veel langer achter elkaar door. Hij was ook zo'n ventje dat altijd maar druk met zn armen aan het zwaaien was. Ik heb hem tijdens het voeden ook nog wel eens ingebaker, daarmee was hij ook altijd zo druk. In het begin gebruikt ik gewoon een lakentje om hem in te wikkelen. Ik deed het op de volgende manier. Ik legde een laken op de grond, vouwde een hoek een aardig stuk om, dan legde ik hem met zn schouders op die omgevouwen rand. Vervolgens deed ik een arm langs zn lichaam en voude daar een punt omheen. Dan de andere arm en de andere punt erom heen. Maar als ik jou was zou ik het iig iov met het cb doen, dan kan je ook evt instructies krijgen.
Ik heb altijd gehoord dat je ivm de kans op warmte stuwing juist wel de voeten in de doeken moet hebben.
Verder gebruik ik nu sinds een paar weken de kant en klare doeken van Pacco, die hebben klitteband en werken veel beter (mijn zoontje werd te sterk en worstelde zich uit die andere doeken). Je kan deze bestellen via www.pacco.nl.
Met dit warme weer baker ik hem gewoon bloot of in zn rompertje in, dan krijgt hij het niet te warm.

Succes.
Caroline
 
Hoi,

Wij zijn ook gaan inbakeren. Er is speciaal iemand van het cb langsgekomen om het uit te leggen en voor te doen. Ze had ook verdere informatie op stencils. Wij hebben ervoor gekozen om het met een lakentje te doen. Je kunt ook met twee, maar dat vond ik niet nodig. Ik had ook bij Prenatal een inbakerdoek gekocht, maar die vond ik erg onhandig. Bij ons hielp het inbakeren goed. Toen hij sterker werd kwam hij wel af en toe los, maar je wordt zelf ook handiger met vastspelden. We hebben het best lang moeten doen; af en toe geprobeerd om ermee op te houden, maar hij was er steeds niet aan toe. We zijn er als eerste 's nachts mee opgehouden en dat ging goed. Daarna ook overdag, maar toen was hij al ruim 12 maanden. Nu (14 mnd) slaapt hij gewoon los, maar heel soms, als we ergens anders zijn waar hij niet wil slapen doen we het nog steeds. Hij voelt zich er veilig bij.

Veel succes,
Machteld
 
Hallo,

Onze dochter (geboren 20-05-2005) bakeren wij sinds een week of 2 ook in. En sindsdien slaapt ze veel beter, ik vind het ideaal!! Ik zou het ook wel even in overleg met het CB doen bij mij is ook iemand langs geweest. Ik gebruik nu nog flanellen luiers maar die worden nu te klein. Ik heb stof bij Lappenland gekocht en daar maakt mijn schoonmoeder dan de goede maat lappen van.

Groeten,
Sylvia
 
Mijn zoontje van 11 maanden heb ik de eerste vier maanden ingebakerd. Hij was een echte buikslaper en als je hem op zijn rugje in bed legde dan zag je zijn ongemak gewoon, en hij bleef 1 uur huilen voordat hij sliep. Hij zocht wat geborgenheid en door hem in te bakeren sliep hij na 5 minuuten (klein beetje jammeren). Toen hij 4 maanden was legde ik hem gewoon op zijn buik en dat ging goed. Dus het inbakeren was wel steeds een gedoe maar de moeite zeker waard.
 
oh en nog een reactie over het overleggen met cb.
Ik kan me voorstellen dat je als moeder wat onzeker bent de eerste tijd, maar dat alles in overleg met het cb zou moeten>?!?! Ik snap het niet, ik vertelde het cb dat ik mijn  zoontje inbakerden toen ik het al een maand deed, "oh maar doet u het dan wel goed?" was de reactie. Ze wilde het zelfs nog wel even zien. Jah DAAG!  Ik zei "ja ik doe het precies volgens het boekje"
Die mensen doen goed en belangrijk werk, maar als moeder naar je kindje toe weet je het instinktief gewoon 100x beter. Ik printe van een betrouwbare internet site een stap voor stap handleiding uit, hoe je een kindje inbakerd en met wat voor soort lappen!
 
Terug
Bovenaan