inbakeren?

Hoi, ik wilde vragen wat jullie ervaringen zijn met inbakeren? Heb het vanacht geprobeerd maar ik werdt wakker door een gillend kind met die hele doek om zn nekje gedraaid!!
Help..   gr. marianne
 
Hallo
Ik kan me voorstellen dat je verschrikkelijk geschrokken bent.
Mag ik vragen of je de inbakertechniek via het cb hebt geleerd of ben je zelf begonnen?
M.i moeten de doeken nl niet zo om het nekje van je kindje terecht kunnen komen.
Ik heb mijn zoontje ook ingebakerd en heb er erg goede ervaringen mee. Daarnaast heb ik ook het boek "regelmaat en inbakeren" van Ria Blom gelezen. Dit was voor mij een goede aanvulling.
Mijn zoontje was erg onrustig en hield zichzelf wakker door zijn wapperende armpjes. Ook sliep hij vooral overdag erg slecht, steeds hazeslaapjes van een kwartier. Toen ik met inbakeren ben begonnen was dit zo voorbij. Maar na 2 maanden wilde hij opeens niet meer en ben ik er direct mee gestopt. Sindsdien slaapt hijuit zichzelf  ook prima.

Je zou ook eens kunnen kijken op www.inbakeren.nl voor meer informatie en ervaringen.  
Succes  
 
Hai Marianne,

Zo te horen is het inbakeren dan toch niet helemaal goed gedaan.... Het luistert met losse doeken nogal nauw hoe je ze omdoet en vastmaakt. Met losse doeken heb je eigenlijk twee kindveilige veiligheidsspelden nodig en een stukje lint. Een van de twee veiligheidsspelden komt vlak onder het kinnetje, en de andere op het losse uiteinde wat op een van de heupjes hoort uit te komen. Het lint bind je om de onderkant van de doeken heen (onder de voetjes) Zo creëer je een soort slaapzak, met het enige verschil dat je de armpjes er dan ook in hebt zitten. Juist door het lintje aan de onderkant, kunnen de doeken zich niet om het nekje heenwikkelen!

Ik vind inbakeren echt een uitkomst, zeker 's nachts slaapt mijn dochter langer door. De wapperende armpjes maakten haar wakker terwijl ze best nog even zonder voeding door had gekund... Maar vaak na drie uur (na laatste voeding) worden ze wat onrustig (ze zijn het schema van om de drie à vier uur voeden gewend) en door de wapperende armpjes worden ze inderdaad dan wakker..... Ze worden ook wat onrustig door bepaalde fases in de slaap (REM slaap) en als ze zichzelf dan onbedoeld een stomp tegen hun eigen kin aangeven schrikken ze wakker.....

Ik heb zelf nu de bakerzak van Pacco en vind dat ontzettend lekker werken. Geen gepiel meer met de schoudervouw, geen gepiel met veiligheidsspelden of tape... Een voorgevormde buitendoek en een binnendoek met klittenband, waardoor je armpje voor armpje vast kan leggen. Renée is binnen een minuut ingebakerd, en dat kreeg ik met losse doeken echt niet voor elkaar! Het enige nadeel van de Pacco doeken is de prijs (ca 40 Euro) en dan heb je nog maar 1 set.... Info op www.pacco.nl

Succes en groetjes Nynke
 
Hoi,

Ik baker mijn dochter ook in. Eerst in de pacco en nu in een bakerzak. Dot is een slaapzak alleen geen armsgaten. Je kindje kan dus nog wel bewegen alleen niet meer maaien. Zie www.debakerzak.nl   Ik heb hier nog een pacco die ik niet gebruik. (2 x gebruikt) Je mag m van me kopen voor Eur30. Hoor het wel.

Groetjes
Marieke
 
Was ik weer.. Ik heb het gedaan in overleg met de wijkverpleegkundige en het gaat nu beter.. Helaas heb ik de paccozak net besteld dus ik kan hem helaas niet overnemen  van je..  

gr marianne
 
 
Ik overweeg om een bakerzak aan te schaffen voor mijn 11 week oude dochtertje.
Emma-louise word elke keer wakker van haar eigen armpjes die heen en weer maaien. Nu doe ik het een beetje profosories met een dekentje om haar heen slaan maar het maakt heel erg veel verschil uit. S'nachts durf ik dit niet aan en dan slaapt ze de eerste 5 uur redelijk goed daarna begint het gemaai weer en moet ik haar echt bij me nemen en vasthouden en dan slaapt ze rustig weer verder. Inbaker doeken spreken mij niet zo aan en vind ik een hoop gedoe en heb nu van de bakerzak gehoord en vraag me af of mensen hier ervaringen mee hebben.

zowel positief als negatieve ervaringen zijn welcom.

groetjes
Chantal & emma
 
Heeft iemand ervaring met de bakerzak???

Ik heb een 11 week oud dochtertje Emma - louise en ben nu sinds een aantal weken bezig om haar in een dekentje te wikkelen met haar armpjes naast haar om haar beter te laten slapen aangezien ze zich anders wakker maait.   Dit werkt erg goed maar echt veilig idee vind ik het niet en alleen laten durf ik niet.S'nacht slaapt ze zonder aangezien ik het dan ook niet aandurf om haar daarmee alleen te laten maar et is dan ook niet echt nodig aangezien ze dan zo diep slaapt. Ze slaapt dan ongeveer 5 a 6 uur en dan moet ik haar bij me nemen en haar armpjes vasthouden om verder te slapen.

Inbakerdoeken vind ik zo'n gepiel. Nu zag ik laatst een advertentie voor de bakerzak wat me wel een veilig alternatief lijkt voor het dekentje maar mijn vraag is nu of iemand hiermee ervaring heeft. Zowel postief als negatieve ervaringen zou ik willen horen.


alvast bedankt.
groetjes
Mama van emma -louise
 
Hoi Chantal.

Ik heb geen ervaring met de bakerzak, maar ik gebruik de pacco-doeken om in te bakeren.
Zit met klittenband vast en je kleintje is in een halve minuut ingebakerd, werkt perfect.
Hij kost wel 40 euro maar werkt ideaal.
Succes, Groetjes Carlijn

Ps de site is www.paco.nl
 
Terug
Bovenaan