Inbakeren

Inderdaad, hier wordt veel meer op gekeken, dus zet ik mijn berichtje hier nog maar een keertje;

Hoi mama's,

Sinds een dag of 5 baker ik mijn dochtertje (4 mnd) in. Ik heb het boek van Ria Blom, Regelmaat en Inbakeren, gelezen. Maar ik zie nog geen verbeteringen. In het boek stonden ervaringen dat hun kindje meteen de hele nacht doorsliep en helemaal ontspande zodra het ingebakerd werd. Nou bij ons dus niet!
Als ik haar inbaker is het gillen en krijsen als een speenvarken. Ze ligt dan nog een minuut of 10 te huilen voordat ze in slaap valt. Overdag lukt het haar om dan 1-2 uur te slapen, maar 's nachts komt ze nog steeds een keer of 6.

Heeft iemand ervaring met inbakeren en kun je me dan ook vertellen of dit beter gaat worden?!

Of heeft iemand nog andere tips of ervaringen om m'n dochtertje 's nachts wat langer door te laten slapen.

Liefs mama van Ismay
 
Jorik wordt sinds dat hij 6 weken oud is ingebakerd. Inmiddels is Jorik 5 maanden oud en wij hebben er mee moeten stoppen, omdat Jorik zich zelfs met inbakeringsdoeken om kon omdraaien van rug naar buik.
Bij Jorik was (en is soms nog steeds) het probleem dat zijn armpjes maar heen en weer blijven gaan, en dat hij dus tijdens het slapen wakker wordt van zich zelf. De inbakeringsdoeken hielden de armpjes naar beneden en dus kon Jorik lekker slapen.
Eventjes huilen voor het slapen gaan doet hij ook altijd, ik zie het maar als een soort aankondiging dat hij gaat slapen.

Heb dus helaas geen antwoord op je vraag, alleen mijn eigen ervaring.
Overigens heb ik laatst naar aanleiding van het inbakeren gesproken met een babyconsulente, zie hiervoor de website van pacco.nl. Zij kunnen goede tips geven!
 
Hallo,

Mijn dochtertje is nu 8 weken en sinds 1 week zijn wij met inbakeren na het flesje om 2300 begonnen.
De eerste nacht sliep ze gelijk door tot 5 uur en daarna tot 7 uur. Daarvoor kwam ze altijd 's nachts ook een keer. Ze maakte zichzelf altijd wakker door het gespartel met armen en beentjes. Ze lijkt het inbakeren heel prettig te vinden, wordt er rustig van en lacht zelfs. Ze gaat ook vrijwel direct slapen zonder te huilen. Overdag slaapt ze redelijk goed, wel wat kortere slaapjes, maar tot nu toe zonder het inbakeren.
Over het algemeen hoor ik hele positieve reacties over het inbakeren dus misschien moet je het even volhouden. Succes ermee!

Groetjes Mikki
mama van Isa
 
Ik heb ook ingebakerd en mijn zoontje was heel sterk met z'n armen, dus hij rukte zich heel snel weer los. Ik weet niet of je met twee doeken inbakert? Dat is wel de methode van Ria Blom geloof ik... Ik deed het in elk geval wel. Dan heb je één doek om de beentjes en één om 't hele lichaampje. Ik deed op een gegeven moment alle twee om het hele lichaam, dus niet meer apart om de beentjes. Dan vouwde ik de binnenste doek net zo als de buitenste: in zo'n soort punt. Je kunt de punten dan kruislings aantrekken en dan kun je hem strakker krijgen dan zo'n rechte doek om de beentjes. De binnenste deed ik dan wat lager: vanaf halverwege de bovenarmpjes. De buitenste gewoon om de schoudertjes. Toen kon hij z'n armpjes veel minder goed bewegen en dat is goed gegaan tot hij bijna 8 mnd was! Ik deed het ook écht héél strak, hoor! Succes!

O, ja, soms huilde die van ons ook nog wel een poosje hoor! Dat was echt z'n inslaaphuiltje.
 
Terug
Bovenaan