inbakeren

hoi allemaal,
ik heb een vraagje...
Volgende week krijgt mijn zoontje z'n eerste prik. Echter, ik baker hem al vanaf week drie in. Ik heb gelezen dat je hem de eerste 24 uur na de prik niet mag inbakeren. Wie van jullie heeft hier ervaring in en hoe pak ik dat aan? Hij slaapt den k ik niet zonder die doeken.. Ik hoor graag van jullie. Groetjes sacha
 
Hoi,

Ik herken het. Vaak krigen ze koorts, en mogen ze niet ingebakerd worden ivm warmtestuwing.
We hebben het zonder doeken geprobeerd, gevolg: Mama en papa en zoon de hele nacht wakker en stront chagerijnig. Op een gegeven moment dachten we: Ja daaag, hier met die doeken. We hebben ze iets losser gedaan, alleen in zijn rompertje en een dunne deken over. Ook sliep hij dan bij ons op de kamer. En toen sliep hij. We doen het nu elke keer zo. Anders slapen we twee nachten niet, hij reageert nogal heftig op de prikjes nl.

Veel succes, maar kijk wel uit hoor.
Marijke
 
Het is inderdaad ivm met de warmte beter om het niet te doen.
Als je s ochtends vroeg op het cb moet zijn is het beter om hem overdag niet in te bakeren, maar zolang hij geen koorts krijgt het s avonds eventueel wel doen.
 
Onze zoon ligt ook altijd ingebakerd en heeft 2 weken geleden zijn 1e prikje gehad. Wij hebben hem, op aanraden van de kinderarts, gewoon in zijn Maxi-Cosi laten slapen. Ik moet er wel bij zeggen dat wij één van de laatste, meest veilige, maxi cosi's hebben. Hierdoor heeft hij genoeg steun en ligt hij toch klem (zoals dat ingebakerd ook moet voelen)
 
Wij hebben onze zoon altijd gewoon ingebakerd toen hij prikjes kreeg. Zodra ik merkte dat hij koorts kreeg, kreeg hij een paracetamol met het gevolg dat de koorts weer zakte. Ik legde hem dan ook in zijn romper in de doeken. Wij hebben er verder geen problemen mee gehad!
 
Ik snap het helemaal. Toch durfde ik het niet aan om mijn kind toch in te bakeren. Het bleek een hele goede test om eens een keer te kijken hoe het nu ging met slapen zonder de inbakerdoeken, maar in bijvoorbeeld een slaapzakje met de dekens er strak overheen. Je hebt een goede reden, en op een andere dag zou je misschien sneller zeggen: ach, vandaag toch maar niet. Hierdoor ben ik er denk ik sneller achter gekomen dat ze het niet meer nodig had. Dus ik zou zeggen, gebruik het eens in je voordeel. Ik hoop dat het lukt.
Groetjes, Caroline
 
Bij mijn zoon lukte het slapen ook niet zonder doeken na een prikje. Ik gaf hem ook een paracetamol zetpilletje als ik merkte dat hij erg warm was. Verder legde ik hem in zijn rompertje in bed, met de doeken heel losjes om. Inderdaad met een dun dekentje wat losjes over hem heen. Ik hield hem wel wat extra in de gaten als hij sliep, ging wat vaker bij hem kijken, etc. Soms deed ik hem 1 doek om, i.p.v. 2. Dan liet ik de doek om z'n beentjes weg. 't Is ons altijd meegevallen, het is eigenlijk steeds heel goed gegaan. Wel een beetje aan de warme kant natuurlijk, maar daar is het koorts voor. Als de warmte maar wat weg kan, dat is 't belangrijkste!
Succes!
 
Terug
Bovenaan