inbakeren

Hoi moeders,

Ik heb besloten mijn zoontje in te bakeren op advies van het consultatiebureau.
Ik zou van jullie graag tips en ervaringen horen ?

Ik weet dat ik het consultatiebureau ook kan vragen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen !
En hoe doen jullie dat bij baby's met darmkramp en als ze huilen en het troosten....enz enz........

groeten merel
 
Als hun het advies gegeven hebben zorgen ze meestal dat er iemand (wijkverpleegkundige) bij je thuis komt om het uit te leggen en voor te doen.

Veel kinderen die onrustig zijn en zichzelf in bed met de armen wakker houden worden ingebakerd en daar erg rustig door. Het is voor hun lekker knus om zo te liggen.

Op mijn werk hadden we een knulletje die bakerde we in voor dat hij zijn flesje kreeg dan lag hij lekker strak ingepakt bij ons dronk lekker daarna ff knuffelen en naar bedje. Dat ging heel goed. ZOnder inbakeren dronk en sliep hij zo goed als niet.

Er is ook een boek zal eens kijken hoe het heet kan alleen de schrijfster vinden die heet Ria Blom.

Misschien heb je daar wat aan.

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik heb allebei mijn kindjes een tijdje ingebakerd omdat ze zo onrustig sliepen. Ik vind het ideaal en voor je kindje is het zo ook heel fijn om een ritme te krijgen. Ik bakerde ze in met een inbakerslaapzak die ik toen bij de Prenatal heb gekocht. Ze zijn niet goedkoop, maar wel heel makkelijk in gebruik. Het is wel verstandig om even navraag te doen over wanneer je een kindje niet mag inbakeren,want in bepaalde gevallen mag je je kindje niet inbakeren, zoals bijv. bij koorts. Succes
 
ik baker mijn tweede zoontje ook in al sinds dat ie 3 weken was en het is geweldig hij s nu bijna 5 maanden maar ik doe het nog hij kan nog niet zonder.Hij was een onrustiger slaper en sinds het inbakeren gaat het erg goed sliep al heel snel door en is gelijk gaan groeien want hij groeide niet zo goed.Ik baker hem in in twee inbaker doeken bij is niemand het voor komen doen ik heb het boek van Ria Blom gelezen dat boek heet: INBAKEREN BRENGT RUST en ik had daar ereg veel aan.

nou heel veel sucses ik heb het als erg fijn ervaren en zou het zo weer doen als ik nog een kindje zou krijgen,ik raad het ook veel mensen aan.

P>S> als ze koorts hebben mag het niet maar omdat mijn zoontje echt niet zonder kon deed ik na een prik gelijk paracetemol zetpil geven en in zijn blote borst inbakeren en de doeken om slaan dat zijn voeten bloot waren en geen deken,zo had ie toch zijn doeken en kon die zijn warmte kwijt via zijn hoofd en voeten.
 
Hoi,
Ik heb mijn zoon (nu 9 mnd) tot ongeveer 5 a 6 weken geleden nog ingebakerd! Ik deed het vanaf z'n 4e week, ook omdat hij veel huilde, erg onrustig sliep en wakker werd van z'n eigen zwaaibewegingen.
Ik deed het gewoon met losse doeken, geknipt uit een oud laken. Dat ging echt prima en wij vonden het inbakeren echt een uitkomst. Het brengt echt rust! Als je kind lichamelijk beperkt wordt en dus tot rust gedwóngen wordt, wordt hij innerlijk ook vanzelf rustiger.
Van het CB moest ik eigenlijk na zo'n beetje 2 maanden weer afbouwen, maar dat lukte echt niet. Ik ben dus gewoon doorgegaan. Toen hij ongeveer 6 a 7 mnd was, kreeg ik voor het eerst de indruk dat hij 't niet meer fijn vond. Maar... slapen zonder doeken lukte óók niet! Hij worstelde zich in de slaap helemaal los en lag dan met z'n armpjes gewoon los. Toen heb ik nog een tijdje alleen z'n beentjes ingepakt en met bijna 8 maanden kon hij in een slaapzak slapen. Je merkt dus vanzelf wanneer ze er aan toe zijn om te stoppen.
Ik zou het ook weer doen bij een volgend kindje, echt zodra ik diezelfde onrust zou bespeuren. En misschien anders ook wel, de eerste tijd... Het is voor een kindje echt een veilig, geborgen gevoel. Hij heeft in je buik ook altijd strak ingepakt gezeten, dat gevoel herkent hij dus. Ik raad het andere mensen ook vaak aan. Maar niet iedereen voelt ervoor, hoor. Heel veel mensen vinden het zielig. Maar dat vind ik echt niet. Als ik zag hoe ik mijn kindje daarmee hielp, dan kun je dat onmogelijk zielig noemen. Vooral toen ik hem de eerste keer ingebakerd zag liggen (voorgedaan door de wijkverpleegkundige), echt zo heerlijk rustig, toen gooide ik al m'n reserves overboord. Zó had ik m'n kind vanaf de geboorte eigenlijk nog niet gezien!

Ik zou zeggen: gewoon doen! En inderdaad, dat boekje van Ria Blom is heel goed. Bij ons zat het in de 'troostkoffer' van het CB. Dat is een koffer met allerlei materialen/boekjes/tips enz. voor het omgaan met huilbaby's.
Bij koorts na een prikje bakerde ik ook altijd gewoon in, want mijn zoon kon echt niet zonder doeken slapen. Wel legde ik hem dan in z'n hemdje en deed ik het niet te strak. Ik gaf ook al op tijd een zetpilletje, zodat de koorts vaak wel mee viel. En verder een beetje meer in de gaten houden als hij slaapt, even wat vaker kijken en even voelen of hij niet te warm of klam is.

Nou, heel veel succes ermee!
 
Hoi,

Sinds enkele weken baker ik mijn zoontje (8 weken) ook in en het helpt echt bij ons!

Wij hadden eerst advies gekregen van de wijkverpleegster toen ze hier bij ons thuis kwam, maar uiteindelijk bleek zelfs dat het niet helemaal klopte wat ze zei.

Daarna kocht ik in de prenatal zo'n inbakerdoek met velcro, maar daarmee kon hij zijn benen nog te veel bewegen (maar de benen moeten wel nog volledig gestrekt kunnen worden en in opgetrokken stand moeten ze hun benen nog kunnen spreiden, maar ook dit staat beschreven in het boek van Ria Blom. Die doek van de prenatal vond ik ook te warm om op warme dagen te gebruiken: hij zweette er echt in.

Uiteindelijk heb ik net als enkele mama's hierboven al vertelden het boek 'Inbakeren brengt rust' van Ria Blom gekocht in de thuiszorgwinkel en dat heeft mij goed geholpen: het is echt een aanrader.

Ik heb mijn eigen doeken gesneden uit een oud laken volgens de afmetingen uit het boek en de tips uit het boek(over regelmaat brengen enzo)opgevolgd. Sinds we hem op die manier inbakeren slaapt hij veel beter!!!

Succes!!! Hopelijk helpt het je wat, en dat boekje is zeker aan te raden hoor!!!

Groetjes, Veerle.
 
Inbakeren beviel mij heel goed. We hebben ons zoontje ingebakerd van de 2de t/m de 7de week. Speciale inbakerdoeken zijn niet perse nodig. Je kunt ook een groete flanellen luier gebruiken en die vastzetten met veiligheidsspelden of tape.
Ik heb de voetjes altijd vrijgelaten zodat ie toch nog wat kon bewegen en de warmte weg zou kunnen.
Voor meer tips kun je ook kijken op inbakeren.nl, maar het belangrijkste is denk dat je het op je eigen gevoel doet.
Succes ermee!
 
Inbakeren werkte bij ons ook perfect. Verder sluit ik me aan bij de bovengenoemde verhalen. Over de darmkrampen wil ik alleen nog een tip geven: ABC Dophilus, een poeder dat je bij de homeopatische drogist of natuurwinkel kunt kopen. Het gaat alleen niet bij borstvoeding, want je moet een mespuntje door de voeding doen. Je moet het wel een paar weken (2) geven om aan te slaan. Het is best duur ( € 25,45), maar je doet er ook lang mee en als je resultaat ziet (niet meer zo veel huilen, geen pijn meer) dan maakt het ook niet uit. Ik ben ook overgegaan op Nutrilon Omneo. Het gaat nu heel goed.

Veel succes!
Machteld
 
Terug
Bovenaan