Inbakeren

Ik heb echt het idee dat ik de enige ben die niet zo'n succes heeft met inbakeren!
Ik baker mijn dochtertje van 5 maanden in sinds ze 4 maanden was, nu 1 maand dus. Eerst sliep ze overdag helemaal niet en nu gaat dat beter, 's ochtends en 's middags 1,5 uur. Maar 's nachts komt ze nog steeds een keer of 3,4. Haar laten huilen werkt echt niet, want ik heb haar al een paar keer 1,5 uur laten huilen, maar ze stopte echt niet.
En die regelmaat... Er wordt geadviseerd haar na het slapen uit te bakeren, te voeden, laten spelen, inbakeren en op bed leggen. Dat lukt bij ons echt niet. Want hoe moet dat als je om de vier uur voed, maar ze slaapt 1,5 uur en is 1,5 uur wakker...
Ze is ook een hele onrustige drinker, dus ik voed haar als ze nog ingebakerd is. En ze gaat niet slapen als ze niet eerst wat gedronken heeft. Uiteindelijk gaat het volgens mij om de regelmaat, dus baker haar eerst in, dan voed ik haar, dan leg ik haar in bed (wakker!), als ze wakker is baker ik haar uit dan spelen, etc.
Maar de ene keer is ze om 8 uur wakker, dan om 9 uur. En de ene keer ligt ze om 7 uur op bed en soms om 8 uur. Soms is ze na een uur al moe, soms pas na 2 uur.
Help! Ik krijg geen ritme, hoe erg ik m'n best ook doe....
 
Waarom niet gewoon een beetje 'meebewegen' met het ritme van je kind, zo strak komt het toch ook niet.
Hoe ben je er verder zelf onder? Misschien meer naar jezelf luisteren en kijken waar jij je lekker en ontspannen bij voelt, misschien heeft je kind daar ook baat bij?
Volgens mij heb jij het inbakeren prima toegepast!
 
Volgens mij doe je het ook prima hoor! Ze slaapt nou toch meer? En dat ritme... wij kregen het er ook niet in. De ene keer is hij na 3 kwartier al moe en gaat hij weer (ingebakerd) slapen en dan slaapt hij een half uur en de andere keer is hij 2 uur op en slaapt hij (hopelijk) langer. Gewoon meegaan in zijn tempo werkt voor ons het beste. Het enige nadeel is dat je niet echt afspraken kunt maken, of weten wanneer je weg kan. Dat doe ik gewoon als hij wakker is. We komen dus nog wel eens te laat bij afspraken. Maar daar moet iedereen maar mee leven.

Ik geef ook meestal ingebakerd eten; veel rustiger. 's Nachts moeten wij er ook nog wel een paar keer uit om de speen te geven. Vannacht maar één keer, en pas om 6 uur: hoera! Maar gisterennacht wel 6 keer.

Veel succes!
Machteld
 
Hallo !

Onze dochter van 9 weken bakeren we nu een week in. Ook zij heeft niet hele regelmatige tijden. Ik laat het van haar afhangen wanneer ze moe is en weer gaat slapen na de fles/borst. Ik leg alles klaar en voed haar in haar rompertje. Na het boeren en spugen (spuugt heel veel) baker ik haar in. Overdag alleen wanneer ik echt wil dat ze slaapt in haar bed. Dat is of de ochtend of de middag en 's nachts altijd. Ze doet het er erg goed op en slaapt nu 6 uur 's nachts. Heerlijk ! Ga dus gewoon mee met het ritme van je kind. Klinkt al heel goed hoor. Heb trouwens wel de bakerslaapzak besteld via internet. Ik ben heel benieuwd. Moet wel erg handig zijn i.p.v de doeken en minder warm.
 
IS erg moeilijk een strak schema te krijgen als je zelf voedt hoor. Datis normaal, verlang niet teveel van jezelf.

Een vast ritme kun je eigenlijk pas krijgen als je op vaste voeding of flesvoeding overgaat. Tot die tijd moet je proberen je aan je kindje aan te passen.
Is heel moeilijk soms, kan ik begrijpen, maar helaas kan het, denk ik niet veel anders.

Groetjes en veel succes.
 
Hallo,

ik heb in het begin super strak op tijd gevoed. Helaas dacht onze dochter hier anders over, dus ik in de stress. Sinds kort voed ik op verzoek. Als ze wakker is krijgt ze bv. De meeste dagen krijgt ze 5 voedingen, een enkele dag 6 voedingen. Vanaf 3 weken hebben wij gebakerd en dat is een hele toer. Als ons meisje wakker werd uitbakeren, luier verschonen, voeden, even spelen en dan ingebakerd in bed leggen. Door het strakke schema "los" te laten hebben we vanzelf een nieuw schema gekregen. Gemiddeld om de vier uur, s'avonds om 22.30 uur de laatste voeding en om ongeveer 8.00 uur de eerste voeding. Het gaat perfect en onze dochter is ook veel vrolijker, omdat we haar ook niet meer wakker hoeven te maken als ze slaapt.
 
Misschien een idee:

er is een Yahoo-groep over inbakeren:

http://health.groups.yahoo.com/group/inbakerlijst/

Hier kun je e-mailen met andere ouders die bezig zijn met inbakeren, en op die manier ervaringen delen, steun krijgen en tips van mensen met veel ervaring op inbakergebied.
Ik ben er sinds kort "lid" van en het heeft mij al veel extra informatie opgeleverd.
 
Terug
Bovenaan