inbakeren

heeft iemand een idee hoe je je kindje moet inbakeren
annique is zo bewegelijk in haar slaap, vooral als ze moet gaan slapen waardoor ze zichzelf vaak wakker houd
op mijn werk (kinderopvang) bakeren we ook wel eens kindjes in, maar ben ff vergeten hoe het nog maar werkt?
zijn er meer die hun kindje inbakeren?

o ja en hoe kun je het beste de borstvoeding afbouwen?
het wordt me wat teveel en heb er echt slaapgebrek door, en voel me lichamelijk een wrak.
ik heb ook erg veel melkproductie waardoor annique vaak te gulzig dus onrustig drinkt.
(ook al kolf ik vaak voor die tijd ff af zodat de meeste druk eraf is)
ook snachts moet ik vaak kolven omdat ik dan op knappen sta.
dus dan wordt ik eerst om 2 uur wakker om te kolven, en dan komt annique 1,5 uur later. en is dan vervolgens 2 uur wakker
gisteren hebben we bij de laatste afgekolfde fles 2 schepjes poedermelk toegevoegd
ze heeft toen wel beter geslapen
kan ik dit op deze manier afbouwen? lastig hoor pff
maar ik wil het beste voor ons allebei ,zodat we ons allebei lekker voelen

Hoi Sandra,

Dat klinkt echt pittig ja. Toch vraag ik me af of je  juist door het kolven niet te veel melk aan blijft maken. Je lichaam reageert nl op de hoeveelheid melk die gevraagd wordt. elke keer kolven ziet het lichaam alsof je kindje dus meer vraagt. Misschien moet je proberen om je kind iets vaker met kleinere beetjes aan te leggen en dan minder te gaan kolven zodat je uiteindelijk ook minder gaat aanmaken. Ik kreeg het advies om overdag de kleine vaak aan te leggen zodat het er aan went om overdag te eten. In eerste instantie kwam Maarten toen 's nachts ook vaken, maar nu is hij er aan gewend en ik voed hem tussen 11 en 12 dan meld hij zich rond 4 uur en dan worden we door de wekker om half 7 wakker. Ik vind dit goed te doen. Betekent wel dat je er nu even wat extra energie in moet steken maar uiteindelijk levert het veel rust en regelmaat op.

Voor meer info kan je ook vragen stellen op het borsvoedingsforum: www.borstvoedingsforum.nl Hier krijg je antwoord van andere moeders, verloskundigen en lactatiedeskundigen. Ik vind het een ideaal forum.

Succes!

Groetjes Pauline

hoi ja idd als je tussen door gaat kolven dan ga je meer melk aanmaken !!! en dan staan je borsten af en toe echt op springen !!!! ik zou dit dus eerst proberen af te bouwen !!!

met inbakeren kan ik je niet helpen , wat ik wel doe is , het dekentje waar demy onder slaapt aan de zijkanten goed instoppen dat het strak over haar heen ligt , want als ze huilt dan trapt ze zichzelf bloot en ik heb het idee dat ze hierdoor beter slaapt!!
kus mariska mv demy

hoi sandra,

Ik baker delano ook in.
Kevan bakerde ik ook in maar was nu ook weer vergeten hoe het ging.
Ik heb toen een site gevonden met foto's erbij waarbij ze het voordoen.

Het is de volgende site www.tinynanny.nl  klik je op inbakerdoeken en dan heb je aan de rechterkant staan inbakeren in beeld.
Het heeft bij delano heel erg geholpen!

SUCCES!!

groetjes kim

Terug
Bovenaan