Inbakeren

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Mijn zoon is vanaf 6 weken oud ingebakerd. Rond 3 maanden heb ik het afgebouwd, dit ging goed. Maar ik ben toen wel begonnen met een bakerslaapzak.
In Juni wordt hij 1 jaar en er zijn geen groter maten meer. Ik ben begonnen om niet meer in zijn bakerzak te laten slapen, maar dit gaat helemaal niet goed, hij huilt heel hard en wordt dan erg overstuur. In een gewone slaapzak is het net zo. Wie heeft tips om me te helpen om hem uit de bakerzak te krijgen.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Bas heeft heel veel moeite gehad om uit zijn bakerdoek te komen. De bakerzak was bij ons vanaf het begin géén succes, maar bij het afbouwen van het inbakeren hebben we een aantal 'trucjes' gebruikt. Ten eerste hebben we hem eerst één armpje los gemaakt (kan ook met de bakerzak, gewoon een armsgat in maken). Daarna legde we Bas aan de zijkant in zijn ledikant (aan de kant van zijn vrije arm) zodat er een kleinere ruimte was tot beweging. Steeds verder legde we hem in het midden.
Ook werd de tutdoek geintroduceerd (hadden we tot dan toe natuurlijk niets aan gehad). Misschien kun jij hem een doekje geven van hetzelfde materiaal als de bakerzak.

Na twee weken was Bas gewend aan één arm los. Toen werd het ritueel herhaald aan de andere kant. Weer twee weken later ging hij in een gewone slaapzak.

Als het op het moment een drama is trouwens, zou ik eerst weer twee weken lekker de bakerzak gebruiken om de rust en het regelmaat terug te krijgen. Daarna kun je met frisse moed beginnen.
En ik heb het idee dat je er zelf ook helemaal achter moet staan, want daar is je kindje heel gevoelig voor.

Tot zo ver mijn tips voor afbouwen.
Maar als het echt niet wil, ken je dan niemand in je omgeving die een maatje groter voor hem kan maken? Of misschien wil de leverancier dat zelfs wel voor je doen (vragen kan altijd toch?)

Groetjes en heel veel succes,
Karin
PS: Laat je een keer weten hoe het gaat?

Terug
Bovenaan