Inbakeren?

A

Anoniem

Guest
Dames,

Ik overweeg mijn zoontje van 7 weken te gaan inbakeren om hem (en onszelf!) wat meer rust te geven. De Puckababy lijkt me wel wat: niet superstrak en geen gedoe met veligheidsspelden. Hebben jullie hier al ervaring mee? En hebben jullie nog andere suggesties?

Hoor het heel graag! Groetjes, Faye

Sorry! Geen ervaring mee! Volgens mij bakeren weinigen van ons in...
Succes ermee!

Groetjes, Billie

Hoi Faye

Wij bakeren ons zoontje Thijn sinds week 5 's nachts in. Eerste dagen hebben we het gewoon met een omslagdoek gedaan, maar aangezien ons mannetje zo sterk was wurmde hij net zolang tot hij los was.
We hebben toen een week een doek van het consultatiebureau geleend van Pacco, is wel een strakke doek maar Thijn slaapt wel door sinds we hem inbakeren.

Ik heb via marktplaats toen ook 2 puckababy piep gekocht, daar liggen ze inderdaad wat vrijer in. De puckababy piep is echt wel erg klein hoor, ik zou voor een maatje groter gaan...of je moet een heel klein kindje hebben??

Vorige week heeft hij zijn eerste prikjes gehad en mochten we hem dus niet inbakeren, toen werd hij dus om 4 uur wakker en wilde hij niet meer slapen!
Voor ons is het inbakeren dus echt een uitkomst!!

Groetjes Judith

hai hai,

Bij Navara hebben wij ook de puckababy geprobeerd. Ze sloeg elke keer wild met haar armen als ze in haar slaap krampjes had. Ze krabte ook haar hele gezichtje kapot. Helaas werkt het bij haar niet. Ze wordt alleen maar boos dat ze niet alle bewegingsvrijheid heeft. Dat resulteert eigenlijk in langer huilen als anders. (we hebben het wel bijna 2 weken geprobeerd). Wat bij haar wel werkt is een gewone slaapzak ipv een dekentje. De slaapzak heeft mouwtjes, en omdat het best wel een dik stofje is, kan ze haar armpjes nog wel goed bewegen, maar zichzelf niet meer een schedelfractuur slaan.

Succes,

Petra
mv Navara (9-10-08)

Hoi,

Ook wij gebruiken voor Nik de puckababy. Niet zozeer om hem 's nachts door te laten slapen, want dat deed hij al. Meer om hem overdag ook wat meer in de rust te krijgen en om zijn gezicht kans te geven om te helen. Dit omdat hij ook zo''n maaiertje was.
Nik vind het allemaal prima. Bovendien zou inbakeren ook goed helpen bij krampjes, en die kunnen hem ook behoorlijk plagen.
Wat het formaat van de puckababy piep betreft. Hij is geschikt tot ongeveer maat 68. Nik past nu net in maat 62 zonder alles om te moeten slaan en hij past prima in de puckababy. Oké het zit vrij strak, maar dat is ook de achterliggende gedachte van het inbakeren. Dat je hun bewegingsruimte verkleind. Ik zou zeggen probeer via marktplaats een te scoren. Dan ben je niet het volle pond kwijt en kun je het eerst proberen. Mocht het goed voldoen dan kun je grotere maat altijd nog nieuw aanschaffen.

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan