Inbakeren

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Onze zoon (3-7-8) slaapt ingebakerd sinds hij ongeveer 2 weken was omdat hij zo onrustig was. Ik heb het idee dat tegenwoordig erg veel kinderen worden ingebakerd. Worden jullie kindjes ook ingebakerd??

Toevallig heb ik vandaag via Marktplaats een Snug & Tug besteld. Dat is een bakerzak, geïmporteerd uit Amerika. Mijn collega vertelde erover dat haar zoontje er heel erg goed in slaapt. Ze was erg tevreden over het systeem. Op youtube staat er ook een filmpje over. Ik hoop dat het voor Guusje ook werkt, want 's nachts slaapt ze wel prima, maar overdag doet ze echt hele korte slaapjes en is ze heel onrustig.
Ik heb een boekje besteld die ik nu aan het lezen ben (Regelmaat en inbakeren van Ria Blom) Daarin staat heel duidelijk beschreven aan de hand van voorbeelden, welk positief gevolg inbakeren gecombineerd met een vast patroon heeft en je kindje tot rust kan brengen.

X letty

Hallo!
Onze dochter wordt ook ingebakerd. We zijn hiermee begonnen toen ze  3 wk was. Ook zij was erg onrustig, maaide zichzelf wakker met haar armpjes en deed hazenslaapjes. Ze wordt overdag en snachts ingebakerd. Inmiddels is ze 14 wk en ik probeer nu geleidelijk aan af te bouwen. Ze heeft sinds 4 dg een slaapzakje aan waar de armpjes "in" zitten dus kan ze niet "slaan" om haar heen, maar wel  bewegen in de slaapzak. Sinds vanmiddag probeer ik het om één armpje "vrij" te laten, en dan na verloop van tijd beide armpjes. Ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen, haha!!
Wij bakeren in met de Pacco-doek, zie www.pacco.nl
Groetjes!!

Hoi hoi,

Ook wij bakeren onze dochter in. Dit vanaf een week of 5, omdat ze erg onrustig was, veel huilde en niet wilde slapen in haar bedje (alleen in mijn armen of die van mn vriend). Vanaf het moment dat we zijn begonnen hebben we direct een ander kindje gekregen: veel vrolijker en uitgeruster! Echt een goede tip geweest van het cb!

@ mei2008mama: Sofie is nu bijna 14 weken en ik wil ook gaan beginnen met afbouwen. Heb jij zelf de mouwtjes van de slaapzak dichtgenaaid, of is hier iets speciaals voor? En hoe bouw jij af?

Groetjes Marije

ik heb een dochter van 7 weken en zij slaapt ook ingebakerd1
Als ik dat niet doe schrikt zij van haar eigen bewegingen en wordt er wakker van.
Ik heb ook het idee dat de laatse tijd veel baby s ingebakerd worden.

Hallo Allemaal,

Mijn meisje is nu bijna 7 weken. Ze slaapt al vanaf 2,5 week door tot half zeven en na die voeding meestal nog tot half 10/ 10 uur. Maar dan overdag is ze vaak wakker, enorm onrustig, wil niet in bed gelegd worden, maait idd met haar armpjes, huilen.  Wij hebben haar geprobeerd in te bakeren in doeken, in de bakerzak van Puckababy, in een ander soort slaapzakje, maar dan begint ze me toch te krijsen!! En dat houdt maar niet op... Hoe lang moet het duren eer een kindje gewend is aan inbakeren? Kan het ook niet zijn dat het niet werkt voor sommige kindjes?Ook wil ze graag duimen, maar kan het nog niet (zo schattig!!).  Ze schijnt meer te hebben aan de regelmaat dat aan het inbakeren, daar wordt ze nog onrustiger van! Wat denken jullie?

Liefs,

Simone

Wij hebben onze oudste ingebakerd vanaf 5 weken, daar heb ik destijds ook Paccodoeken voor gekocht. Toen onze jongste (nu bijna 4 weken) met 2 weken ook onrustig gedrag begon te vertonen en op een nacht het hele huis (inclusief zijn grote broer van 1,5) wakkerbrulde heb ik meteen de Paccodoeken er weer bij gehaald. Hij sliep meteen. De volgende dag het boekje van Ria Blom er weer bijgepakt om ook de regelmaat er weer in te brengen en hij doet het nu weer heel goed. Alleen 's avonds na 20.00 uur is het hier pet, dan wil hij maar 1 ding en dat is bij mama liggen. Hopelijk gaat dat er ook nog snel af want handig is het natuurlijk niet maar goed als dat alles is en hij slaapt verder goed dan kan ik er nog mee leven.

@ Simone: Het schijnt in principe niet uit te maken of je inbakerd of niet. Als je de principes van rust en regelmaat toepast (dus alle verzorgings handelingen in  dezelfde volgorde en altijd op dezelfde plek slapen) is dit voor veel kindjes voldoende. Het inbakeren kan die rust versnellen en helpen als kinderen zichzelf wakker houden door de maaiende armpjes. Onze zoon gaat dus echt niet slapen als zijn armpjes niet strak ingestopt zitten. Als jouw dochter niet goed op het inbakeren reageert zou ik er mee stoppen en gewoon het regelmaat schema volgen. Succes ermee.

@ Marije, ik ben sinds een paar dagen aan het afbouwen. 's Avonds en 's nachts bakeren we nog wel in, overdag in een normaal slaapzakje waarvan ik inderdaad zelf de mouwen dichtmaak. Je hebt wel speciale slaapzakjes van Puckababy maar kostten ook weer zoveel. Ik heb het met veiligheidsspelden gedaan. Werkt goed, als het slaapzakje maar niet te groot is (vooral letten op "hoofdsgat"). Daarna laat ik een armpje los en als dat goed gaat over een poosje ook het andere armpje "los"...

@ Mamalois, het duurde bij ons ook wel enige tijd voor ze gewend was aan het inbakeren. De eerste dagen krijstte ze dan inderdaad nog harder dan voorheen, echt zielig, gaat door merg en been, maar op advies van velen toch volgehouden mét resultaat, want na ong 2 a 3 wk was ze er helemaal aan gewend. Het huilen voor ze in slaap viel werd al gauw steeds korter. Nu protesteert ze nog steeds altijd als ze in bed gelegd wordt maar het huilen duurt hooguit een paar minuutjes.

Veel succes allemaal...   Ik vond het vooral in het begin geen makkie, en dan waren er ook nog mensen om ons heen die alsmaar zeiden hoe zielig het wel nie was.. Pfff... Het is veel zieliger als ze maar niet in slaap kunnen komen door hun ongecontroleerde beweginkjes en schrikreacties. Toch?

Terug
Bovenaan