inbakeren

Zijn er meerdere moeders die hun kindje inbakeren?
Zo ja welke inbakerzak heeft jullie voorkeur?
Ik heb mijn zoontje vanaf de geboorte al vrij snel ingebakerd, ik was hier helemaal niet in thuis, maar hij zwaaide zo met zijn armen (net als in mijn buik, ik herken dat geschop en gemaai haha) dat hij elke keer wakker schrok. Nu heb ik dit altijd gedaan met een dunne badcape, maar hij wordt daar nu te groot voor, heb al gegoogled maar er zijn er zoveel, wat is nu handig?
heb ook geprobeerd om zijn deken stevig om hem heen te doen, maar alsnog wordt hij dan wakker, een bakerdoek is denk toch nodig.
groetjes!

Welkom bij de club!

ik gebruik voor onze dochter de puckababy piep, deze is tot 3 maanden maar onze dochter is een kleintje dus past er nog in.
Het werkt echt super goed. ze word helemaal rustig als ik haar erin leg.
Hetzelfde verhaal als bij jou, ze was ontzettend druk waardoor ze iedere keer wakker werd van haar eigen handjes.
Ik heb de volgende(maat groter) al klaar liggen.
heb geprobeerd om overdag er niet in te doen, maar dan slaapt ze echt maar heel kort.
Echt een ideaal ding, en absoluut zijn geld waard.
De armpjes kan ze wel bewegen in het slaapzakje. dat vind ze prettig.

Succes

Hoi,

Ik baker mijn zoontje ook in. Wij gebruiken een paccodoek, omdat dat de enige is die ze op het kinderdagverblijf mogen gebruiken, in verband met veiligheid. Het is best een dure doek, maar wij hebben er zoveel baat bij. We proberen hem nu overdag niet in te bakeren, om dat we hebben gemerkt, dat hij overdag dan zoveel slaapt dat hij s'nachts klaar wakker is. Daarnaast ben ik ook bang dat als we hem overdag ook inbakeren, dit ten kostte gaat van zijn ontwikkeling.
Dus wij hebben nu het ritme dat hij na de laatste fles wordt ingebakerd en dan slaapt hij tot 7 uur door... heerlijk!!!

Tot welke leeftijd baker je eigenlijk in. Milan is nu 3 maanden, en ik durf het echt nog niet te gaan afbouwen, omdat hij nog steeds zwaait met zijn armen.

Gr. Maaike

Je mag inbakeren zolang hij/zij nog niet omrolt, meestal is dit rond de6 maanden, en bevelen ze dan ook aan om al een paar weken daarvoor af te gaan bouwen. Mocht je kindje al eerder gaan omrollen, dan wordt het meteen tijd om te gaan afbouwen. Dit omdat zijn armpjes erin zitten en hij dus moeilijker zijn hoofdje kan omdraaien.
Ik had de puckababy ook gezien, ga nog even kijken naar de paccodoek!
Bedankt!

Bij ons op het kinderdagverblijf is de puckababy geen probleem hoor!

Moet je dus maar even checken, die vanons slaapt er ook overdag in, en ze doet het goed in haar ontwikkeling. dus ik denk niet dat het een probleem hoeft te zijn.

Hi,

Wij bakeren in met de pacco doek, omdat de puckababy niet voldoende strak zat. Ze hebben hier best veel ruimte in.

De pacco-doeken vind ik wel heel erg duur! Op sommige fora heb ik ook gelezen over de woombie. Die is wel stukken goedkoper, maar ik heb "les" gehad in het bakeren met de pacco doek dus heb ik de woombie maar niet geprobeerd.

Met Pacco hebben we wel resultaat, maar niet zoals "iedereen" zegt binnen een paar dagen. Het duurde hier langer. De Pacco gaat ook mee naar het kinderdagverblijf.

Gr. Tamara
(februari forum)

Terug
Bovenaan