Inbakeren

Sinds 4 nachten bakeren we Kyandro in en het gaat fantastich!!had eerst de puckababy maar dat hielp niet echt,toen heb ik de bakerdoeken maar weer uit de kast getrokken en hij vind het heerlijk.ik kan hem gewoon wakker wegleggen(iets wat eerst echt niet ging)hij was vaak heel de ochend wakker en moest hem dan diep slapend wegleggen dan bleef hij wel slapen,maar nu leg ik hem na 2 a 3 uurtjes wakker al weg en slaapt ie heerlijk zo 3 a 4 uur achter elkaar.dan komt hij weer een paar uurtjes uit bed.dan begin de avond nog een paar uurtjes.en dan rond 22.00 weer ingebakerd de nacht in.hij komt dan 1 keer voor een voeding en smorgens tuusen 6.30 en 7.30.dus hoop dat het zo blijft gaan.heb ook het idee dat de krampjes erdoor minder worden.zijn er meer die hun baby inbakeren?wat zijn jullie ervaringen?mn 3 jarige dochter heb ik ook 7 weken ingebakerd gehad.en afbouwen ging prima door op een gegeven moment de armpjes vrij te laten
liefs jootje

Seth en Noor liggen in een Puckababy. Ik heb heel erg tevreden! We hebben de doeken eigenlijk voor Noor gekocht, maar uiteindelijk kan zij inmiddels makkelijk zonder en slaapt Seth alleen nog maar goed met zijn doek om. Als de doeken in de was zitten pak ik een wieglakentje en bind ik die om. Die zitten wel veel strakker en dat vindt Seth niet zo heel fijn!

Warren bakerden we tot vorige week in in een lakentje; tot vorige week omdat hij ineens ontzettend begon tegen te stribbelen. Maar tot die tijd sliep hij alleen als we 'm inbakerden. Niet zozeer vanwege het veilige geborgen gevoel, meer omdat hij zichzelf continu wakker mepte.

Nu hebben we 'm in een 'tussenvorm'; een slaapzakje waarvan we de mouwtjes aan het rompje vast hebben gemaakt. Hij kan nu flink wurmen, maar zichzelf niet wakker meppen; ideaal!

We hopen dat we binnenkort naar een gewoon opgemaakt bedje kunnen hoor! Maar dan moet hij wel wat minder ongecontroleerd met zijn armpjes bewegen.

Julia ligt ook in de puckababy. Ideaal!
Ze is heel bewegelijk en houdt zichzelf wakker.
Vorige week zat de puckababy in de was, en toen ging hel slapen weer heel slecht. Voor ons het bewijs dat het echt werkt!
We kunnen haar zelfs wakker op bed leggen en ze brengt zichzelf in slaap.
Heel fijn, want zonder de puckababy moeten we haar in slaap brengen op schoot. En dan nog wordt ze vaak na 10 minuten weer wakker omdat ze in haar slaap zichzelf heeft gemep. Dus ben echt blij dat er zoiets bestaat! Ons meisje slaapt zo heerlijk.

ik heb mijn 1ste en 2de kindje ook ingebakerd, want zij waren inderdaad ook erg onrustig. Bij mijn derde ging het zonder en nu bij de tweeling heb ik het ook niet nodig.
Josanne is jou zoontje echt al zo lang wakker, hoe oud is hij nu dan?
Bij mij slapen de jongens ( 6 weken), gaan huilen dan geef ik ze drinken en ze zijn dan dus ongeveer 1 uur wakker daarna slapen ze weer ongeveer 3 uur. enz...
Maar zo is elk kind natuurlijk anders.

@Mamamar:ja soms lukt 2 uurtjes wakker net...maar 3 uur niet hoor.en idd soms al na een uur vertrokken en soms al na de voeding.hij slaapt ook best veel,maar als hij eenmaal wakker is kan die het best een tijdje volhouden ook,maar hoe langer hij wakker is hoe moeilijker die in slaap komt.dus probeer best strak aan te houden nu,ook al lukt dat niet altijd(als we weg moeten bv)hij doet soms ook wat hazenslaapjes tussen door.
zijn jou zoontjes altijd maar een uur wakker?en gaat dat s nachts dan ook goed?
liefs jootje

Ik heb Diederik de eerste 2-3 weken licht ingebakerd met een hydrofielluier. Maar ik ben daarmee gestopt omdat hij dat loswurmde en die hydrofielluier zat vervolgens om zijn schouders en nekje. Dat vind ik dus griezelig.

Toen heb ik een Puckababy gekocht, helaas past Diederik daar gewoon niet meer in. Ik had de verpakking al weggegooid, dus ik zit er nog mee en heb er niets aan. Dus als iemand interesse heeft en hem voor een aardig prijsje over wil nemen... Het is een lichtblauwe Puckababy piep.

Nu ligt Diederik overdag in een wikkeldoek strak onder de dekentjes, soms moet ik zijn armen weer even terugstoppen in de wikkeldoek, maar hij slaapt verder goed. 's Nachts ligt hij in een slaapzakje maar daar hebben wij de mouwen vanaf geritst omdat die echt te lang zijn voor hem. Maar hij ligt dus wel meer boven de dekens uit te maaien nu. Maar goed, zolang hij goed slaapt en zichzelf in slaap kan brengen...

@Evje: wat een goed idee om de mouwen aan het lijfje vast te maken! Ik ben ook even benieuwd of jouw kindje ook nog onder lakentjes/dekentjes ligt als hij in een slaapzakje ligt? Ik vind het lastig in te schatten wanneer het te warm is zeg maar. Diederiks slaapzakje is goed gevoerd, dus best warm. Maar zonder mouwen vind ik het zonder dekentje echt te koud. Hij heeft dus altijd een romper met l.mouw aan + truitje met l.mouw en dan ligt hij zo in zijn slaapzak onder een lakentje + enkel dekentje. In zijn kamertje is het zo'n 18 graden.

hallo

ik heb Zoë een soort van gebakerd ze heeft twee hydro. luier extra in bed en die vouw ik als een lakentje en dekentje in elkaar en die leg ik dan strak om der schoudertjes zo slaapt ze heerlijk.
het was iets was de kraamverzorgster deed en ze sliep lekker rustig en zonder zich te slaan,

gr Dango

Terug
Bovenaan