inbakeren

Hebben jullie ervaring met inbakeren. Luuk kruiipt soms heel zijn bed door en is heel druk. Nu heb ik hem vanacht 2 x ingebakend met een hydr luier en hij sliep heerlijk rustig.

Ik heb voor jouw een nieuwe puckababy hij is 2 keer gebruikt, onze zoon duimt en dat werk niet met een puckababy.
Hij heeft nieuw 40 euro gekost, dus als je intresse moet je maar even kijken wat je er voor wilt geven je hoeft niet de nieuw prijs te betalen hoor.

Groetjes Willy

Ja, Hanna slaapt ook heel onrustig als ik haar niet inbaker, dan blijft ze gewoon wakker en das niet de bedoeling. Ik heb een swaddle me, maar die wordt bijna te klein. Daarna ga ik verder met een hydrofiel luier dat gaat toch het beste.
Heb Thomas ook 2 maanden ingebakerd, daarna vond het consultatiebureau het beter om af te bouwen omdat het vanwege omdraaien gevaarlijk kon worden.
Ik heb het nu niet gevraagd maar gewoon gedaan, ze slaapt er gewoon beter in.

Ik weet niet hoe dat zit met poepen en lucht wat dwars zit in de darmpjes. Maar als ik haar uit bedje haal dan moet ze op de comode wel eerst even de darmpjes ontluchten en leeg poepen maar misschien is dat bij elk kindje wel zo.

Hier ook goede ervaring met inbakeren. Onze oudste bleef zichzelf maar wakker houden. Toen zijn we gaan inbakeren met een hydrofiel luier. Inderdaad op tijd stoppen. Dan kan je afbouwen door eerst armpje eruit te laten en dan de ander en dan helemaal los... SUCCES!!!

ik wikkel mijn meissie ook in een swaddle me, dat zijn bakerdoeken van aden en anais die ook als deken e.d te gebruiken zijn. ze slaap er heerlijk in, ze zitten niet strak maar ze is wel begrensd in haar bewegingen.

Caat85 isschien is het een idee om de beentjes wat losser in te wikkelen. dan kan ze de beentjes wat meer buigen en heeft ze meer vrijheid om te poepen.

Ik had bakerdoeken die iemand zelf gemaakt had. De benen lagen los. Toen ze kon omdraaien ben ik gestopt door een slaapzakje te kopen met mouwen. Zo kon ze dr armen nog niet heel goed naar boven krijgen. Ze sliep toen al gelijk op dr buik.
Zij had geen last van boeren en windjes zodra ze eruit kwam, dus dat hoeft niet met inbakeren te maken te hebben.

Succes

Mijn schoonfamilie vind mijn bakerprakijken erg vreemd, bijna een marteling voor het kindje maar dat wordt natuurlijk niet gezegd. Ze vinden dat kindjes moeten kunnen bewegen, is natuurlijk ook zo. Maar vooral de eerste 2 maanden als ze nog niet haar handjes ontdekt hebben slaat ze zich steeds voor de kop. Dan doet ze allemaal hazeslaapjes en rust ze niet echt.
Ik vind het eigenlijk heel natuurlijk en het wordt in heel veel culturen gedaan. Maar, zolang ze ingebakerd wordt, geen oppas of logeren.

Ik vind Hanna nu al een echte "Houdini" wurmt zichzelf soms nog helemaal los, ondanks dat zo'n doekje best strak zit. In mijn "swaddle me" zitten alleen de armpjes strak langs het lijfje, de beentjes liggen vanaf de heupjes gewoon los. Ik vind dat nog wel en voordeel, want zolang ze nog niet door een dokter gecontroleerd zijn moet ik nog voorzichtig zijn met haar heupjes.

Terug
Bovenaan