Inbakeren

Hoi moeders!

Ik zit er aan te denken om Jaimy in te gaan bakeren. Ben vandaag bij het CB geweest en die arts was helemaal voor. Nou heb ik daar verder niet echt doorgevraagd hoe dat nou gaat, inbakeren.

Nou heb ik een site gevonden over inbakeren en als ik dat allemaal lees, heb ik het idee dat we het niet echt nodig. Het is iets waar je kindje echt aan moet wennen en wat je structureel moet gebruiken.
Jaimy gaat vaak wel goed slapen, maar heeft ook momenten dat ie zichzelf behoorlijk wakker houdt met z'n handjes en zichzelf ook wel krabt. Op die momenten zou ik 'm wel wat willen begrenzen.

Hebben jullie ervaring met inbakeren? En hoe pakken jullie dat aan dan?

Liefs Yvanka
 
He ivanka!

Wij bakeren Roan sinds vorige week in en eigenlijk alleen voor de nacht. Hij slaapt sinds we daarmee zijn begonnen van twaalf tot zes door en afgelopen nacht zelfs van elf tot zeven!
Roan is verder echt een lieve baby maar het eerste wát hij doet is zijn handen omhoog gooien en als hij zichzelf raakt is hij wakker. Gisteren heb ik hem wel in de middag ingepakt omdat hij beetje onrustig was en niet wilde slapen...resultaat: hij heeft heel de middag geslapen!
Ik zou het proberen Haha!
Ik had trouwens van het CB een boekje gekregen waar echt alles in staat. Miss hebben ze dat bij jou ook?
Succes! Liefs Marleen
 
Je kunt je kindje ook gewoon in een badcape 'vouwen'. Werkt ook prima! Dan hoef je geen speciale bakerdoek te kopen (wat pas 'nodig' is bij echt onrustige kindjes) en het werkt prima!
 
ik baker Famke in als ze helemaal hysterisch huilt en het kan niet liggen aan honger of vieze luier. Ze zit zichzelf dan zo ontzettend in de weg. Ik heb een inbakerdoek van mijn schoonzus geleend en het werkt perfect! net nog het kalmeert haar, maar ik doe het niet dus elk dutje, maar alleen als het haarzelf niet lukt om in te slapen, wat in de praktijk voornamelijk 's nachts betekent.
ik vind het echt een uitvinding!
 
Wat Raeven zegt doe ik ook, onze zoon schrikt soms ook wakker van zijn eigen handjes. Ik 'vouw' hem dus in een doek met zijn handjes erbij in. 's Nachts ligt hij in een safe t sleep en dan doe ik zijn handjes er ook bij in. Bij de oudste twee deed ik het ook op deze manier, het is iets milder dan het echte inbakeren. Het werkt niet voor ieder kindje maar het is het proberen waard....
 
Ik heb onze 2e ook een tijd in een badcape gewikkeld, de kraamhulp had uitgelegd hoe je dat het beste kon doen zodat ze zich er niet meteen uitwurmden. Nep inbakeren noemde ze het. Ik vond het echt een uitvinding.
 
Ik laat mijn zoontje in een puckababy slapen. Misschien een idee? Dit is een inbakerzak, maar zit niet zo strak als bij het echte inbakeren. Hij kan hierin nog wel bewegen, maar zichzelf niet meer wakker 'slaan'. Succes
 
Terug
Bovenaan