Inbakeren

Wie bakert er in? Ik heb na tips gekozen om isa einde vd dag in te bakeren. Voor tussen de 2 laatse voedingen sliep ze niet. Maar nu vroeg ik me af of t beter is om haar dan snachts ook in te bakeren? Normaak ligt ze in n slaapzakje en skaapt ze meestal van half 12 tot 5uur half 6 daarna word ze wakker maar dan leg ik haar op de buij en slaapt ze nog 2uur verder en moet ik haar wakker maken voor dr voeding...

Wat zouden jullie doen? Je moet ook weer afbouwen he...

X kim

Heerlijk dat ze zo goed slaapt! Waarom wil je haar 's nachts inbakeren? Kian slaapt meestal pas rond 1.30 tot 7.00 en dan slaapt hij na de voeding wel verder tot 10.00... Voor 1.30 krijg ik hem echt niet in slaap, helaas..

Volgens cb kon t zijn dat ze dan om.5uur niet meer wakker werd maar doorsliep tot die.voeding van 7uur, vandaar...maar ik heb r nu gewoon in dr slaapzakje liggen, zolang zij de.combi aankan, tochz
Wat leuk dat kian nu zo goed lacht! Als ik tijdens t aankleden ff niet lach, dan geeft isa t wel aan, begint ze zo spontaan te lachen... Lief he!

Jonge baby's zijn 's avonds vaak onrustig. Het kan zijn dat ze wel gaat slapen als je haar rond die tijd inbakerd maar het kan ook zijn dat het niks scheelt. Dit onrustige huilgedrag gaat vaak vanzelf over rond 3 maanden.
Wij hebben sven ook een tijd ingebakerd. Die sliep anders helemaal niet. Hij huilde hele dagen en sliep ingebakerd een stuk beter.
Als ze zonder kan lijkt me dat handiger. Inbakeren moet je ook weer afwennen en dat kan soms best even wennen zijn voor zo'n kleintje. Maar als ze wel slaapt 's avonds als ze geingebakerd ligt dan zou ik dat gewoon doen en dan overdag en 's nachts weer zonder. Zo went ze er niet teveel aan.

Succes!

Ja, super schattig! Vanmiddag lachte hij een aantal keer achter elkaar, echt heel lief!
Misschien moet ik het ook eens proberen voor Kian... Het zou erg fijn zijn als hij eens voor 1.30 ging slapen... Ik ga eens bellen met het cb om ernaar te vragen.

Hi,

Ons meisje slaapt sinds een week altijd ingebakerd, ze was hard op weg een huilbaby te worden. Dus hebben we sinds dinsdag een strict 'regiem' en bakeren we haar voor al haar slaapjes in.

Het werkt -gelukkig- heel goed en Vera blijkt inderdaad een extreem 'ritme en regelmaat' kindje te zijn. Haar broer bakerden we ook in, die bleef zichzelf maar wakker meppen.

Voordeel van inbakeren: een (meestal!)heel goed slapend kind. Nadeel; ja, je zult het inderdaad moeten afbouwen en bij ons lukte dat met onze zoon niet snel genoeg waardoor hij op de crèche niet/slecht sliep (crèche bakert niet in).
Maar liever een 1 à 2 dagen slecht(er) slapend kind op de crèche dan een doorlopend krijsende baby.

Haal anders het boek 'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom eens uit de bieb of koop het, het is bij ons iedere cent waard geweest en we hebben het met Vera er weer bijgepakt.

En ook Vera is 's avonds nog steeds het onrustigst, net zoals veel kindjes, tja, veel kindjes 'verwerken' hun dag nu eenmaal 's avonds. Maar goed, ze krijst nu niet meer 's avonds, ze moppert ;-)

Succes!
Evje

Terug
Bovenaan