inbakerslaapzakje tiny nanny

Hoi,

Wij hebben hem gebruikt voor onze dochter. Ik moet zeggen hij hielp prima maar hij is wel erg klein en ze kunnen hem maar kort gebruiken. Vooral als je kind groot is dan zou ik hem niet aanschaffen.
Onze dochter is nu 4 maanden en sinds twee weken slaapt ze in een gewone slaapzak. Het uitbakeren ging wel heel makkelijk, eerst een week met 1 arm eruit en daarna twee armpjes en na 1 nacht onrustig ging het goed.
Ze is 4 weken te vroeg geboren en is dus iets kleiner dan gemiddeld (al groeit ze nu wel als kool) daardoor paste ze de eerste weken prima in de slaapzak, maar ik moest nu gaan uitbakeren want ze is er echt te groot voor geworden.
De bakerzak (iets anders) hebben we gebruikt voor onze zoon. Hierin hebben ze veel meer vrijheid met de armpjes. Bij hem hebben we dit gedaan omdat hij een sonde in zijn neus had en die er daardoor niet uit kon trekken (hij was toen al wat ouder 6 mnd). Bij hele jonge baby's geeft het strak inbakeren wel veel meer rust. (dit kan prima met de Tiny Nanny).

Groetjes Marian



 
Hoi,
Het is inderdaad iets anders dan de bakerzak. Mijn dochtertje is nu 3 weken. Het advies is toch om de inbakerslaapzak ongeveer 6-8 weken te gebruiken en dan af te bouwen. Denk je dan dat die  toch te klein is??
 
Wij hebben voor onze dochter de eerste 7-8 maanden bakerdoeken gebruik en daarna een bakerzak.
Nu slaapt ze in een gewone slaapzak mét lange mouwen.
Ik vond het écht  ideaal!!
 
Als ze drie weken is kan je hem prima gebruiken. Ik vond het ideaal niet dat gedoe met doeken en ook andere mensen kunnen prima dit slaapzakje aan doen. Ons dochtertje gaf na een week of 12 zelf aan dat ze meer vrijheid wou door ingebakerd erg onrustig te worden we hebben   toen 1 handje los gedaan en dat vond ze heerlijk en nu is ze 4 mnd en slaapt ze rustig in een gewone slaapzak.
De bakerzak is handig als je kindje wat ouder is en nog behoefte heeft aan wat minder vrijheid.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
Marian
 
Bedankt voor jullie reacties,

Vannacht heeft ze voor de 2e keer doorgeslapen van 23.30 tot 5.00 uur! Ze komt na een voeding toch wel erg moeilijk in slaap, haar armpjes zwieren dan in het rond.
Wat denken jullie, zal het niet erg warm zijn om de komende maanden in te bakeren?Het zal toch eindelijk wel mooi weer worden...
Is de inbakerslaapzak minder warm dan de doeken?
Groetjes schorpioentje
 
Onze dochter is in mei geboren en heeft in de zomer ook ingebakerd (doeken) gelegen. Toen deden we alleen een pampertje en eventueel  een romper aan en dat ging prima!! Ze had in bed alleen een lakentje over en in haar kamer was het ook niet warm. Je moet het natuurlijk zelf goed in de gaten houden. Misschien is een bakerzak iets koeler. Wij hebben eerst de doeken gebruikt, omdat  we nog nooit van de bakerzak hadden gehoord. Het is écht het proberen waard!!

Succes !!
 
Terug
Bovenaan