incontinent

Hoi meiden,

Ik schok me gister wild ik verloor ineens ontzettend veel vocht ben nu 27 weken en dacht dat het vruchtwater was blijkt dat het gewoon urine was had wel gelijk de verlosk. gebeld ze zei dat het wel vaker voorkomt en dat je spieren gewoon wat slaper worden. Zijn er meer meiden die dit hebben of ben ik de enige die incontinent dreigt te worden.

Groetjes Liz
 
hoi

je bent niet de enige ;) typische zwangerschapskwaal.
de meningen lijken verdeeld te zijn over of je nou wel of niet je bekkenbodemspieren moet trainen hiervoor.
De een zegt van niet, omdat je voor de bevalling vooral moet kunnen ontspannen en het TRAINEN de doorgang stugger zou maken.
De ander zegt van wel, omdat je je spieren beter beheerst (en dus ook beter bewust kunt ontspannen) als je ze hebt getraind.
in het boek van carita salome (duik in je weeen) staaat het eea uitgelegd over 'de lift', een oefening die veel wordt gedaan. zij legt ook uit hoe je zelf kunt voelen of je zwakke bekkenbodemspieren hebt of niet, en hoe je dan het best die oefening uit kunt voeren.

is niet zp'n ingewikkelde oefening, ik zou even in het boek kijken als ik jou was (sowieso vind ik het wel een goede voorbereiding op de bevalling maar goed da's persoonlijk)

groeten
liesbeth 39 wk

 
Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Gelukkig blijft het bij mij bij een paar druppels, maar niettemin is het een vervelende klacht.
Volgens mijn VK is bekkenbodemtraining geen probleem in de zwangerschap, en het lijkt bij mij in elk geval wel wat te helpen. Het enige probleem is dat ik er meerdere keren per dag aan moet denken om die oefeningen te doen, en ben nogal vergeetachtig tegenwoordig...

Groeten,

N.
 
Terug
Bovenaan