Incontinent



Ben nu 30 weken + 3 zwanger en heb gisteren bij de apotheek Tena Lady's gehaald. Je schrikt wel even bij het zien van die flinke lappen. Ik weet ook wel dat ik er niks aan kan doen en dat het nu eenmaal bij hoort. Maar als je dan vraag aan vriendinnen enzo is er blijkbaar niemand die er last van heeft, terwijl op internet staat dat dit een vaak voorkomend probleem is. Waarom moet dit een taboe zijn? Zijn er hier meer meiden die er last van hebben?
 
Heej,

Verveldend joh, maar echt niks om je voor te schamen! Ik verlies niet echt urine maar ben weleens 'te laat', kan het niet meer zo goed ophouden.. Train je je bekkenbodemspier? Dat scheelt wel echt enorm, ook na je bevalling.. Ovberigens zijn de Tena Ladys ok super voor na de bevalling, als je net geen kraamverband meer nodig hebt.. (zweet niet zo als maandverband..) Hier komen ze dus ook zeker weer in huis!!
Liefs, mvtwee
 
nou ik heb het ook hoor! ik ben nu hoogzwanger van de tweede en ik had het met 20 weken al, ook bij mijn eerste zwangerschap had ik hier last van. het schijnt dat je je sluitspieren kunt trainen door tijdens het plassen af en toe dicht te knijpen en los te laten en dat elke keer een paar keer. maar bij mij hielp het niks. na mijn bevalling van de eerste heb ik altijd een beetje last gehouden, ik kan bijvoorbeel niet rennen of springen zonder in mijn broek te plassen. vervelend he?! als wij oud zijn zijn we vast volledig incontinent haha.

nou meis je bent dus niet de enige en ik denk dat er meer zijn dan wij denken.

groetjes Jolanda
 
Hoi hoi,

geen zorgen hier nog een broekplasser. 26 jaar en kan niet zonder inlegkruisje. Rennen gaat inderdaad wel is fout, maar vooral hoesten wat ik al sinds januarie doe is een ramp. Elke keer als ik moet hoesten ga ik geconcentreerd staan met mijn benen gekruisd. Ziet er niet uit natuurlijk. Tijdens je zwangerschap is er niks aan te doen volgens mijn huisarts. Pas daarna kun je gaan trainen. Ik hoop wel dat het dan vanzelf al veel weg is...

greeets
 
Hoi,
ben nu 33 weken zwanger en heb er gelukkig niet zo veel last van gehad, maar niezen en nodig moeten plassen is geen goede combi :) Heb m'n zwangerschapscursus net afgerond waar ook dit onderwerp aan bod is gekomen, stippeltjes plassen zoals mama van milan hierboven beschrijft wordt echt absuluut AFGERADEN! Dat advies is lief bedoeld, mijn moeder kwam daar ook mee aanzetten, maar stamt uit het jaar kruik. Ik heb de volgende bekkenbodemspieroefening meegekregen en die mag je zo vaak doen als je wilt:
Span je bekkenbodemspieren aan (alsof je je plas moet ophouden) in etappes. Dus een beetje aanspannen,sterker aanspannen en nog sterker aanspannen. De meeste vrouwen kunnen hun bekkenbodemsperen in 3 ettappes aanspannen. Kun je gewoon doen als je zit of staat, ziet niemand wat van :) Als je plast moet je je bekkenbodem helemaal ontspannen, is nl ook een oefening.

Succes ermee!
 
Hoi hoi! hier 38 weken zwanger en ik gebruik ook al enig tijd tena lady. Ik hoef maar te bukken en laat zo alles lopen... wel mijn 4de zwangerschap dus het is allemaal niet meer zo jippie maar het blijft lastig. je staat soms gigantisch voor schut vind ik en ben soms ook wel bang dat mensen het merken of ruiken hoor.

nog effe volhouden zeggen we dan maar en hopelijk word het beter na de bevalling!

gr
 
Het hoort er echt bij. Ik heb het na mijn bevalling altijd wel iets gehouden, vooral met hardlopen, niezen en heftig hoesten.
Maar nu ik weer zwanger ben moet ik extra uitkijken. Ik hoef nog geen tena's of inlegkruisjes te gebruiken als ik thuis ben, maar als ik werk of een dagje weg ben draag ik zeker wat. Ik heb heel af en toe een ongelukje en zeker niet dagelijks, maar ik sta echt vaak te knijpen vooral als ik moet niezen, rennen als ik nodig moet plassen.

Oefeningen hoef je nu echt niet te gaan doen. het heeft geen zin. Je lichaam ontspant alleen maar steeds meer door de progestoron, dus je kunt oefenen wat je wilt maar de hormonen maken het daarna toch weer slap.
het is wel goed om na de bevalling op tijd te beginnen met het trainen. Op de site van tena kun je een cd vinden die je gratis kunt bestellen met allerlei oefening die je kunt doen.

Maar de etappe oefening die hierboven staat is supergoed. Probeer in de hoogste etappe 10 seconden aan te spannen, laat dan weer los en doe de oefening opnieuw en dat 10 keer achter elkaar. Dus 10 keer 10 sec.

Doe je dit een aantal keer op een dag... 5 keer - 10 keer dan zul je zeker snel resultaat zien!
 
Terug
Bovenaan