Het hoort er echt bij. Ik heb het na mijn bevalling altijd wel iets gehouden, vooral met hardlopen, niezen en heftig hoesten.
Maar nu ik weer zwanger ben moet ik extra uitkijken. Ik hoef nog geen tena's of inlegkruisjes te gebruiken als ik thuis ben, maar als ik werk of een dagje weg ben draag ik zeker wat. Ik heb heel af en toe een ongelukje en zeker niet dagelijks, maar ik sta echt vaak te knijpen vooral als ik moet niezen, rennen als ik nodig moet plassen.
Oefeningen hoef je nu echt niet te gaan doen. het heeft geen zin. Je lichaam ontspant alleen maar steeds meer door de progestoron, dus je kunt oefenen wat je wilt maar de hormonen maken het daarna toch weer slap.
het is wel goed om na de bevalling op tijd te beginnen met het trainen. Op de site van tena kun je een cd vinden die je gratis kunt bestellen met allerlei oefening die je kunt doen.
Maar de etappe oefening die hierboven staat is supergoed. Probeer in de hoogste etappe 10 seconden aan te spannen, laat dan weer los en doe de oefening opnieuw en dat 10 keer achter elkaar. Dus 10 keer 10 sec.
Doe je dit een aantal keer op een dag... 5 keer - 10 keer dan zul je zeker snel resultaat zien!