Indalen etc.

Hoi meiden,

We beginnen al aardig in de buurt te komen he.. ik denk dat de meesten van ons nog maar een week of 4/5/6 hoeven te werken voor we met zwangerschapsverlof gaan.
Hiep hiep hoera! Ik kijk er echt naar uit! Eerst nog eventjes lekker thuis genieten in die heerlijke december maand, en dan eindelijk ons wondertje in de armen houden.

Is de baby bij jullie al ingedaald? Ik ben nu ruim 30 weken zwanger en de baby is al aan het indalen. Ik voelde het al een week of 2, net of er een zak cement op alles 'beneden' (blaas, vagina, endeldarm) aan het duwen was. Volgens de vk zijn dat de pogingen van de baby om volledig in te dalen.

Het kamertje is al helemaal klaar, het enige wat nog moet gebeuren is het wassen van de kleertjes, maar dit bewaar ik tot tijdens mijn verlof.

Ben benieuwd hoe het er allemaal bij jullie voor staat.

Liefs, 10e

Af en toe zou ik wel eens een luikje in mn buik willen hebben, even kijken hoe het gaat en waar mijn kleintje allemaal mee bezig is.Jammer genoeg moet ik nog even geduld hebben al ben ik soms het zwanger zijn wel eens even zat. Ik lijk echt dagelijks een dikkere buik te krijgen wat ook anderen erg opvalt en  ook het gevoel dat die kleine probeert in te dalen is best wel een beetje ongemakkelijk. De druk op mijn blaas zorgt ervoor dat ik dagelijk wat urine lek waardoor ik eigenlijk al sinds het begin van mijn zwangerschap inlegkruisjes draag maar nu eigenlijk meer toe ben aan een tena-lady. Ik voel de kleine ook af en toe duwen tegen mij bekken alsof die nog meer uit elkaar moet dan eigenlijk mogelijk is alsof hij nog aan het vechten is tegen het plotselinge ruimtegebrek. Bij voorkeur tijdens mijn middag slaapje en  's nachts tussen 3 en 5 uur waardoor ik nu wel een beetje last heb van een chronisch slaaptekort. Als ik dan toch wakker ben doen we vaak even een spelletje, "vindt mamma's hand" dan leg ik twee (warme) vingers op mijn buik en dan gaat die kleine daartegen duwen met een voetje, dan verplaats ik mijn vingers weer een paar cm en dan zoekt hij ze weer op. Het is eigenlijk een vreemd idee dat hij dat doet, maar het is echt een heel bijzonder contact waar ik wel een uurtje voor wakker wil liggen.

Groetjes Catharina
32 wk

Sinds een kleine week merk ik dat de kleine begint te zakken.
Veel vaker plassen, maar wel bovenin mijn buik weer ietsje meer ruimte. Ik ben nu 30 weken, dus vroeg mij af of dit niet al heel vroeg is dat hij gaat indalen, maar schijnt wel normaal te zijn.
Wat ik wel merk, nu hij lager ligt, is dat ik 's nachts echt linkerzij en rechterzij af moet wisselen, omdat ik snel een beurs gevoel krijg op mijn heupen. Hebben meer dames dit?
Voordeel van het dalen is dat ik nu wat minder in mijn ribben wordt geschopt, want dit was wekenlang toch wel hobby nummer 1 van de kleine...

Terug
Bovenaan