Indalen? Wanneer?

Hoihoi, wanneer zijn jullie kindjes echt ingedaald?
Dit is mijn 2e zwangerschap. Ik herinner dat bij m'n 1e zwangerschap m'n zoon al met zo'n 30 weken indaalde, doordat we toen een weekend weg waren en ik steeds moest plassen door de druk op m'n blaas. Hij draaide toen nog wel met z'n rug en billen van links naar rechts, maar z'n hoofdje bleef laag.
Nu ben ik 33 weken zwanger van ons dochtertje, die wat kleiner is en meer ruimte heeft. Ze ligt weliswaar met haar hoofdje naar beneden en voel daar ook gewriemel van haar handjes, maar haar voetjes gaan nog alle kanten op.. oftewel, ze ligt met haar gezicht omhoog. Enig idee of ik er voor kan zorgen dat ze met haar gezicht naar beneden draait?

Hoi, dit is mijn 4e kindje en ons meisje is met 35 wk ingedaald. Mijn oudste zoon merkte op dat mijn buik iets naar beneden was. Ik droeg heel hoog en had geen lucht soms..
Toen hij dat zei, merkte ik ook dat ik niet meer kortademig was. Had soms echt last van ademnood. Mijn partner zei het de volgende dag ook. Mijn buik was wat gezakt door het indalen.
Was gisteren bij de gyn en ben nu 37 wk, maar ze ligt keurig met haar hoofdje naar beneden. Ze is al langzaam bezig, dat merk ik ook. Aan de weeen en de toename van de druk beneden. 

Soms merk ik wel, dat mijn blaas niet goed leegt, door beperkte ruimte en de druk van het hoofdje. Hoef niet extra te plassen ofzo.

Bedankt voor jullie reacties!
Een sterrenkijker lijkt me voor zowel mijzelf als de baby geen fijne bevalling...Ook een 2e bevalling kan dan opeens geen pretje meer zijn.
Dus ik hang nu dagelijks een paar keer met m'n hoofd naar beneden in de hoop dat ze los genoeg zit om netjes met haar gezicht naar de andere kant te draaien. Gelukkig hebben we nog een paar weekjes...

Mijn tweede kindje is echt pas tijdens de bevalling gedraaid. Het was een sterrenkijker, dat hadden ze op de echo gezien. Dus lieten ze hem even zo zitten.
Duurde van 8u-11u toen is hij rustig geboren.. Was wel fijn, ze hebben hem in het zh zelf rustig laten indalen.
Bij mijn eerste ook een sterrenkijker, hadden ze geen geduld. Die hebben ze geforceerd eruit gehaald (getrokken).
Dus de baby zelf laten bepalen, mits jullie beiden gezondheid het toelaat, heeft toch mijn voorkeur. Maar dat volgens ze in het zh goed op. Heel veel succes?

Terug
Bovenaan