Indalen

Hallo,

Ik ben nu 37+2 van mijn eerste kindje en de baby is nog niet ingedaald. Hij ligt wel (meestal) met zijn hoofd naar beneden maar heeft nog ruimte omdat ik veel vruchtwater heb. De baby is wat aan de kleine kant maar verder lijkt alles goed.
Was benieuwd of er meer mensen nog even wachten op het indalen en wat jullie ervaringen ermee zijn.

Mijn baby was ook tot het eind nog niet goed ingedaald. Dit vond ik best spannend omdat de verloskundige dan steeds zei dat ik moest gaan liggen en meteen bellen in het geval mijn vliezen braken. Ookal was die kans volgens haar klein, omdat maar een klein percentage vd bevallingen beginnen met de vliezen... Uiteindelijk hoorde ik bij dat percentage want met 39+3 braken mijn vliezen, maar gelukkig lag ik nog op bed ik was net wakker. Ze komen dan meteen bij je thuis en bij de controle bleek dat de baby al bijna helemaal ingedaald was. Ik moest volgens protocol naar het ziekenhuis om een hartfilmpje en echo te doen, maar het was allemaal goed en de weeën kwamen al gauw op gang dus ik bleef meteen daar voor de bevalling.
Ik zorgde er de laatste weken voor dat ik niet ver van huis ging etc. Omdat ik het wel spannend vond.

Onze dochter was bij de controle met 38 weken nog niet volledig ingedaald en mijn vliezen braken met 38+6. Toen dus ook plat op bed. Maar gelukkig niks aan de hand, ze was inmiddels ingedaald. 22 uur later (waarvan een uur of 16 weeën) is ze thuis geboren. 

Terug
Bovenaan