indalen

A

Anoniem

Guest
Mijn kindje lag 2 weken geleden ingedaald. Ik had toen ook last van soort van steken in mijn schaamstreek. Vorige week had ik een andere arts en die vertelde dat het kindje niet ingedaald was....
Thuis komen bij mij pas de vragen op. Dus ik vraag me af... kan dit? Kan een ingedaald kindje weer omhoog gaan? Ik heb inmiddels ook geen pijn meer. Die laatste arts vertelde dat het geen kwaad kan en je kindje ook tijden de weeen nog kan indalen. Mijn eigen arts vertelde toen de tijd, dat ik (naar aanleiding van mijn vorige bevalling) alleen normaal mag bevallen als het kind ingedaald is. Wie heeft hier ervaring mee? Miss bedoeld hij ook dat dat tijdens de ween nog kan gebeuren?

dat is appart.......

Mijn zoontje is tijdens de bevalling ook pas goed ingedaald! Hij was tot die tijd niet helemaal ingedaald en zat nog los in het bekken.

Hoever ben jij?

gr sylvia

Bij mijn eerste had ik 3 dagen het idee dat hij ingedaald was, buik zag er anders uit (niet zo hoog), opeens geen last meer van maagzuur (terwijl ik echt mega-last had!) en een wat drukkend gevoel van onderen. Jippie dacht ik toen. Maar na een nacht mega-gymnastiek van de kleine vond ik mijn buik opeens weer erg 'hoog' en opeens weer mega-maagzuur. Ik denk dus echt dat-ie weer losgewoeld is, zeg maar. Dit is echter nooit door een dokter vastgesteld, hoor, bij iedere controle was hij NIET ingedaald. Zelfs bij de laatste met 41+2 wkn was hij niet ingedaald.

Tijdens de bevalling (en eigenlijk vooral het persen) is hij pas naar beneden gekomen, maar ging lekker vlot en gemakkelijk.

Dus indalen hoeft niet en hoeft ook niet blijvend te zijn. Ze blijven toch bewegen, he, die spruiten, ha ha! Bovendien hoor je toch nog wel van stuitligging, die opeens bij bevalling toch weer goed blijken te liggen en andersom...

Ik zou me dus geen zorgen maken, hoor!
Succes met de rest van je zwangerschap.

Groetjes, Karin
13 wkn van de 2e

Hoi,

Ik ben bijna 40 weken zwanger. Dat van dat indalen is afgesproken omdat mijn vorige bevalling echt mis ging. Maar miss als de baby er wel goed voor ligt, dat ik gewoon mag beginnen. Mocht blijken dat er tijden de weeen te weinig gebeurd, grijpen ze in. Maar dus na aanleiding van mijn vorige bevalling!
Ik ben benieuwd. Wordt wel zenuwachtig nu!

Terug
Bovenaan