indalen

Hallo meiden,

even een vraagje :
hoe weet je dat de kleine aan het indalen is ???
wat voel je dan ??
is dat bij iedereen hetzelfde of voelt iedereen iets anders ?
en vanaf hoeveel weken is het normaal dat het kindje gaat indalen ?

ik ben zelf 33 weken zwanger. 3 weken geleen lag de kleine goed. maar de afgelopen weken is hij schijnbaar weer aan het draaien geweest. Ik ga maandag weer naar de verloskundige. Kijken wat zij zegt.
Maar nu heb ik vaker een soort pijn bij mijn vagina. Van binnen dan, als je begrijpt wat ik bedoel.ik moet vaker plassen, ook s avonds,
Is dat nou gewoon de kleine die aan het traapen is of is het zij hoofdje die ik voel ???

Groetjes Jeanine

Hoi,

Ik heb er niets van gevoeld dat mijn kindje is ingedaald. Met 35 weken lag de baby nog met zijn hoofd naar boven en 11/2 week later was de baby gedraaid en ingedaald. Ik heb er niets van gemerkt.
Die pijn in je vagina herken ik wel, maar wat dat precies is weet ik niet.

Groetjes

Hallo meiden,

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook erge steken in mijn vagina. Bij mij bleek het wel het indalen te zijn. Ik was toen ook rond de 32 weken. Hij daalde alleen toen niet helemaal. Volgens mijn vk van toen, zijn dat ook de symptomen van indalen. Het duurde overigens niet zo lang. Met 36 weken besloot mijn kleintje om zich weer om te draaien, dus lag met zijn kopie boven. Maar een week later draaide hij weer terug en daalde weer in.

Succes

Hoi!

Het kan inderdaad van het indalen zijn. Ik ben even ver en heb nu ook last van steken en veel harde buiken, vooral 's avonds. Bij mijn eerste heb ik eigenlijk niks gevoeld van het indalen, die lag al heel vroeg, met 29 weken, al vast.

Ik ben gisteren op controle geweest en de gyn zei dat de baby inderdaad al wat was gezakt, maar hij ligt nog niet vast. Wel drukt hij enorm op mijn blaas en als ie dan ook nog eens gaat bewegen voelt dat heel vervelend. Ik loop dus constant naar de wc. Ze zeggen dat als de baby helemaal ingedaald is, dit minder wordt.

Voor iedere vrouw is het anders. Sommigen hebben echt indalingsweeen en voelen daarna de baby erg duidelijk lager liggen. Anderen voelen helemaal niks en wij zitten er waarschijnlijk tussenin.

Groetjes, Marisa

Hallo meiden,

ik ben vandaag naar de verloskundige geweest. Redelijk goed.
De kleine ligt erg laag. Ze heeft het woord "ingedaalt" gebruikt maar het gaat de goede kant op.
1 probleempje : ze zijn er niet zeker van of nou het hoofdje of het kontje onder ligt.
 Dus moet ik woensdag naar het ziekenhuis voor een echo. Ik maak me nog niet echt zorgen. We hebben nog alle tijd om te draaien en zo. Ik vind het eigenlijk wel leuk ..... weer een echo !!!! de laatste echo was met 20 weken, 13 weken geleden, en ik verheug me erop de kleine weer te zien.

Maar ik verteld woensdag wel hoe het is afgelopen. Wordt vervolgt dus

Groetjes Jeanine

Hallo meiden,

Vandaag in het ziekenhuis geweest en mijn echo gehad.

Binnen 1 seconde wisten we het antwoordt al : kleine ligt prefect met het hoofdje naar beneden !!!
Ze had het echo apparaat meteen bij mijn schaambeen gezet en daar zagen we meteen het hoofdje. Maar we overige 10 minuten hebben we de rest bekeken. Alles erop en eraan. Nog 3 leuke foto's gekregen. We hebben zelfs een uitvergrote foto van zijn geslacht. Dat is leuk voor later als hij een vriendinnetje krijgt, hahahahaha.

Maar ik ben blij dat de kleine goed ligt. Is ook al redelijk ingedaalt. En het was geweldig om de kleine weer even te zien.
Volgens de metingen groeit de kleine goed alleen mijn plasenta in matuur. Geen idee of dat nog problemen gaat opleveren maar daar ga ik niet van uit.

Dus we gaan weer lekker verder met zwangeren. De kleine nog wat verder indalen en we zijn klaar.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan