indalen....

Hoi,
Ik ben 29 weken zwanger, gisteren was ik bij de vk, en is de baarmoeder wat groter dan normaal bij 29 weken, en het kindje was al helemaal ingedaald... het lag al vast in het bekken... nu maak ik me een beetje ongerust, is het dan zo dat de baby ook eerder geboren wordt? of maakt dat niets uit? moet ik het nu rustiger aandoen, of maakt dat ook niet uit?

wie weet dit? alvast bedankt voor de reacties!!

Een onzekere mama

Zolang je geen pijnlijke of teveel harde buiken hebt hoef je je volgens mij niet rustiger aan te doen, tenzij je verloskundige dat heeft aangegeven. Je kindje hoeft overigens ook niet eerder te komen als het al is ingedaald. Het kan zelfs zo zijn dat het weer omhoog is gekomen uit het bekken de volgende keer. Maar als je met zoveel vragen zit, moet je gewoon je verloskundige bellen hoor, die kan je het beste geruststellen.

Ons 2de kindje is ingedaald bij 32 weken en dat is ook (zeker voor een 2de) erg vroeg. Je hoeft het niet rustiger aan te doen hoor, maar het is altijd goed om even je vk je vragen te stellen.
Succes!!!

Hallo,

Ook onze zoon was ook ingedaald met 29 weken. Ik moest direct stoppen met werken. Toen bij 31 weken bleek dat de baarmoedermond al aan het verweken was moest ik 5 weken bedrust houden.

Uiteindelijk ben ik met 38 + 3 bevallen.

Bij mijn zus waren ze bang dat zij de 30 weken niet zo halen. Zij is met 41 + 2 bevallen.

Het zegt dus allemaal niks.

Sylvie

p.s. Luister gewoon goed naar je eigen lichaam.

Terug
Bovenaan