indalen

Hallo,

Ik ben bijna 35 weken zwanger van mijn eerste en mijn baby ligt met het hoofd naar beneden, maar is nog niet ingedaald. Weet iemand wanneer dit zou moeten gebeuren? Kan het ook nog op het laatste moment?

Kan tot op de laatste week hoor.. zou me geen zorgen maken.. Spannend hoor.. Het komt allemaal goed.. Zeker weten.. Ondanks dat een bevalling niet zo leuk is is het wel een onwijze ervaring..

Hoewel niet gebruikelijk kan je kind zelfs tijdens de bevalling nog indalen :)
Hoewel ik het niet zeker weet lijkt 35 weken me ook nog wat vroeg; 36 of 37 weken is geloof ik gebruikelijker.
En ook als het dan nog niet gebeurt is dat niks om je druk over te maken.
Let wel op: als je vliezen breken terwijl het kind nog niet is ingedaald moet je *meteen* gaan liggen! Anders (heb ik me laten vertellen) kan de navelstreng er uit zakken, wat natuurlijk niet zo goed is voor je kind. En natuurlijk ook meteen bellen, want als je vliezen breken moet de bevalling ook snel komen omdat er anders infectie gevaar optreed.
Maar goed, je moet zowiezo nog een tijdje, dus maak je geen zorgen; waarschijnlijk daalt je kind gewoon nog in :)

Hallo,
Wij hebben, om deze reden, een echo gehad bij 38weken. Toen ik 37,4 was was de kleine nog niet ingedaald. Bij de echo bleek dat de kleine was ingedaald.
Groetjes

hoi mijn eerste was ook niet ingedaald en toen mijn vliezen braken ook niet door de weeen is hij gaan dalen en je moet inderdaad gaan liggen als je vliezen breken en bellen want de navelstreng kan gaan zakken zodat hij klem komt te zitten maar je hoeft je voor de rest geen zorgen te maken succes met de bevalling ik ben nu 37 weken zwanger van de 2 de en hij is ook nog niet ingedaald groetjes karin

Mijn twee zonen zijn pas tijdens de persweeen ingedaald. Bij de 1e is nog onderzoek gedaan of het kindje niet te groot was voor mijn bekkenopening, maar er was niets mis, bij de 2e hebben ze dat onderzoek achterwege gelaten (bleek niet nodig: zoonlief was er in 4 min. persen uit). Ik ga ervan uit dat mijn derde net zo eigenwijs zal zijn als mijn eerste twee.
Succes ermee! Bernadette

Terug
Bovenaan