indalen?!?!?!

Ik ben 39 weken en 4 dagen ben dus a.s. vrijdag uitgeteld. Nu is alleen het kindje nog steeds niet ingedaald. Nu moet ik vrijdag naar het ziekenhuis/gyn. om een echo te maken om te kijken wat de reden is dat het nog steeds niet ingedaald is. Dit is natuurlijk spannend, misschien krijgen we wel te horen dat het niet uit zichzelf op gang zal komen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het is ook nog mijn eerste dus ik ben echt helemaal blanco...
Ben benieuwd.
Groetjes Dirkje

Bij mijn eerste hetzelfde verhaal. Ook een echo gehad met als conclusie, het moet kunnen. Ik werd met 41 weken ingeleid omdat ik puppp had en niet meer sliep. Na 13 uur is hij geboren met de vacuum omdat hij niet wilde komen en nog erg hoog zat. Ik heb 2 jaar gelopen met de gedachte dat dat kwam doordat hij niet ingedaald was. Nu ben ik van mening dat dat kwam doordat ik ingeleid werd en mijn lichaam er gewoon nog niet klaar voor was. Bij mijn laatste bevalling was mijn dochtertje ook niet ingedaald, maar door mijn geschiedenis kreeg ik een medische indicatie. De gynaecoloog had er alle vertrouwen in en inderdaad toen mijn bevalling spontaan begon daalde ze meteen in en is ze vrij snel geboren. Wat ik wel wil zeggen is probeer zo lang mogelijk je lichaam de kans te geven om de bevalling in gang te zetten, want zoals je ziet, bij een niet ingedaald kind en een inleiding wordt het allemaal nog moeizamer, het hoeft natuurlijk niet, maar de natuur doet vaak beter zijn best dan de medische wereld. Succes.

Hoi Dirkje,
geen van mijn beide kinderen is voor de geboorte ingedaald. Bij de eerste heb ik nog een onderzoek gehad: eerst een echo waar ze de maten opgenomen hebben van het kindje en gekeken hebben of er een andere belemmering was (vleesboom; voorliggende placenta, dat soort dingen) en daarna een inwendig onderzoek door de gyn. Bij mij was de conclusie dat er niets aan de hand was en mijn zoon is via natuurlijke weg geboren. En dus pas tijdens ontsluitingsweeen ingedaald. Mijn tweede zoon maakte het nog bonter want die is pas tijdens de persweeen naar beneden gegaan (en werd met 5 min. persen geboren). Dus als er geen belemmering gevonden wordt kun je gewoon bevallen. En of het kindje is ingedaald of niet: je kunt niets zeggen over hoe lang de bevalling gaat duren (bij mij incl. ontsluiting kort, maar bij mijn zus duurde het een stuk langer en daar waren de kinderen wel ingedaald!). Veel succes met de laatste loodjes! en ik hoop dat je positieve berichten hoort vrijdag,
groetjes, Bernadette

Terug
Bovenaan