indalen?

Hoi dames.

Heb een vraagje heb de laatste week zoveel last van mijn buik. En een af en toe duwend gevoel op dat stuk onder je buik tussen je liezen.
Het is net of alles van onderen gekneust is voelt in iedergeval flinks beurs aan.
Wat kan dit zijn. Hoor van verschillende mensen dat de baby dan al aan het indalen is en dat de eventuele bevalling dan niet snel meer op zich laat wachten.
Heeft hier iemand daar ook last van of weet wat het kan zijn.
moet volgende week naar de verloskundige maar denk/hoop dat hier ook wel iemand zal zijn die mij kan vertellen wat dit is.

groetjes sandra

Is waarschijnlijk idd het kindje dat aan het indalen is/ ingedaald is.
Enne... mijn eerste lag met 32 weken volledig ingedaald en klemvast in het bekken... en is met 39+6 geboren. Naar mijn weten zegt het moment van indalen niks over het moment van bevallen (want dan zouden 2e en volgende kindjes soms niet eens geboren worden, want die hebben nog weleens de neiging om helemaal niet in te dalen)

groetjes,
Marije

Kan goed zijn dat het kleintje (wat) is ingedaald. Onze eerste begon ook net na de 30e week met indalen en is met precies 39 weken geboren.
Het voelde toen kramperig, als ongesteldheidskrampen. Het was een zeurende pijn waar ik meer dan de helft van de nacht van heb wakker gelegen. Ik was toen echt een beetje bang, dat de bevalling zou beginnen. Gelukkig hield ze het toen nog netjes tot na de 37 weken!

Groetjes, Kaskes

P.s. Wat fijn dat jullie nu snel in jullie huisje kunnen. Droom er maar fijn van!

Hoi, hoi,

Ik ben nu 32 weken en mijn kindje is ook al aan het indalen. Het ligt al goed met het hoofdje naar beneden.
Deze keer heb ik er (denk ik, weet het van de vorige keer niet meer zo goed) meer last van gehad. Vooral bij mijn schaambot (of hoe heet dat daar).

Ik merk ook duidelijk dat de buik naar beneden aan het zakken is. Hahahah, dat wil zeggen dat de baby dus zakt.

Spannend he!

Juffy

Hoi hoi,

Spannend hoor. Vooral als het ook al zakt. Bij mij lag de kleine wel met het hoofdje al naar beneden, maar het zit vrij hoog nog en heeft ook nog ruimte om te kopjeduikelen. Ik hoop natuurlijk dat dat niet meer gebeurt en dat ze ook gaat dalen. Al lijkt het me wel heel spannend en inderdaad ook wel pijnlijker als dat gebeurt. Iedereen sterkte daarmee. Maar toch beter dan straks de zorgen over een stuitligging toch?

Groetjes,
Monika

bedankt voor de reacties.
volkomen normaal dus die klachten. wat een geruststelling. neemt niet weg dat ik er vandaag weer goed veel last van heb gehad. lijkt wel of alles van beneden gekneust is en dan die steken pffffff.
voel me nu echt aftakelen en das niet leuk en heb daar absoluut geen vrede mee. ben zo onrustig als het maar zijn kan. ook snachts voortaan veel wakker worden van krampen in de buik.
mmmm nog 8 weken tegaan.

groetjes sandra

Terug
Bovenaan