Indalen

Hi,

Vandaag was ik voor het laatst bij de verloskundige, ik mag nu naar de gyn. Alles voelde prima, buik groeit goed (dus kindje ook), bloeddruk is iets gestegen (115-65) en het hoofdje ligt naar beneden. Daarbij vertelde ze ook dat het hoofdje al iets in het bekken is gezakt.

Begint deze baby nu al in te dalen? Het nadeel van een eerste in een stuit en een ks, is dat ik nu dus net zo bleu ben als iemand bij een eerste bevalling. Want volgens mijn informatie begint indalen pas bij de 35-36 weken (mijn eerste was compleet niet ingedaald). En ik weet ook dat sommige baby's pas indalen tijdens de bevalling. Zo weet ik ook niet wat weeen zijn en heb ik ook nooit voorweeen gehad. Ik denk dat dat dit keer anders zal zijn. Maar wie heeft er nog meer ervaringen met indalen? Kan dit al zo vroeg?

Gr. Tamara.

ha Tamara,

2 weken geleden werd mij ook verteld dat de baby's hoofdje al iets in de bekken was gezakt.
Afgelopen dinsdag lag de baby weer is stuit.
Dus volgens mij heeft het niks met indalen te maken, maar dat de baby al goed ligt.
Je baby heeft nu nog de ruimte om te draaien.
Hoop voor je dat het kindje lekker zo blijft liggen!
Voor mezelf hoop ik dat onze baby nog goed draait.
bij de eerste ook een keizersnee gehad en hoop nu toch echt een normale bevalling te kunnen meemaken!

Groetjes Mirjam

Hoi Tamara,

Het kan inderdaad best vroeger gebeuren, alleen, zolang ze niet vast zitten kunnen ze ook weer uit het bekken komen. Het zegt voor nu dus nog niks.
En die weeen, meid, die herken je vanzelf, hihihihihi.

Groetjes Suus

Hey Tamara,
Ik had vorige week erg veel last van onderin mijn buik, een beetje wee-achtig gevoel.
En nu ligt de baby al veel lager dan eerst.
Ik heb gelezen dat het indalen bij een 2e sneller gaat.
Maar ik moet een maandag weer naar de verloskundige dus zal het wel horen of het idd zo is!

Gr Willeke

Hoi,

Ik heb stiekem even meegelezen.
Het indalen voelde ik bij mijn 1e als een enorme druk ineens op mijn vagina en wat pijn in me onderbuik. Mijn 1e was met 34 weken al ingedaald. Zegt helaas alleen niks over een bevalling. De weeen herken je indd vanzelf wel.
Succes!!!!!

Groetjes marielle ( maartforum)

Hi,

Ik las inderdaad dat indalen al eerder kan beginnen. Ik las ook dat je daar erg last van kan hebben. Dat verklaart ook sinds een week of twee de pijnen aan mijn schaambeen en de pijn in mijn rechterbeen. Die van het schaambeen komt van mijn bekkenklachten en ja, als je kind met haar hoofdje tegen je bekken loopt te porren, is dat niet fijn. Mijn eerst was dus niet ingedaald, en had ik daar dus minder last van.

Ik maak me er ook niet echt zorgen om, het was meer een vraag. Ach, 24 dec mag ik naar de gyn en vraag ik het gewoon even.

Gr. Tamara.

Hoi,

Ik kom net bij de verloskundige vandaan.
En de baby is idd al ingedaald en ligt erg laag.
Het zou nog kunnen draaien, maar dit gebeurt waarschijnlijk niet.
En ze zei dat het bij een 2e idd sneller gebeurt omdat je banden dan al opgerekt zijn.
Het zegt overigens niets over het bevallen.
Ik draag nu ook een stevige buikband met vanonder breed elastiek dat wat steun geeft.
Want ik heb ook af en toe het gevoel dat als ik sta, de boel er zo uit kan vallen!

Groetjes Willeke

Hi,

@willeke: ik lees juist op internet dat het indalen bij de tweede vaak later begint. Vandaar dat ik zo verrast was dat het hoofdje van ons kindje nu al in het bekken ligt.

Gelukkig valt het kindje niet zomaar uit je buik :) Daarvoor zijn wij vrouwen veel te netjes gebouwd :)

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan