indalen

Hoi!
Gister zei de vk dat de baby helamaal is ingedaald, betekent dat dat ie bijna komt? Of kan het nog wel weken duren? Ik heb sinds gister ook een soort drukkend gevoel bij mijn schaambeen, alsof het beurs is. Zou dat een teken kunnen zijn dat ie eraan komt?
En als je vliezen breken terwijl je ergens loopt ofzo, hoe kun je dan zien of het helder of troebel is?Als het bijv. op de vloer ligt, dan kan je t toch heel niet zien?
Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee??
 
heb hier nog geen ervaring mee, maar wat ik hier altijd lees is dat het vaak wel vroeg indaald zo rond 30 wk ofzo, en dat het daarna toch echt nog wel even duurt.
en die vraag over het brekene van de vliezen, dat vraag ik me ook steeds af ja. ben heel benieuwd of ieman hier daar een anwoord op heeft.
 
Op zich heeft indalen niets te maken met beging van de bevalling volgens mij.
kinderen kunnen ook pas indalen als bevalling begint.
Mijn ventje daalde pas in toen vliezen gebroken waren.
Dat jouw kleintje al ingedaald is - is goed nieuws. Als een kleintje niet ingedaald heb je het gevaar dat de navelstreng klem kan komen te zitten tussen het hoofdje en de uitgang. Daar hoef je je geen zorgen over te maken dus. Als de kleine ingedaald is zul je misschien ook wel merken dat je wat meer lucht hebt en je maag meer ruimte heeft - ook prettig.

Als je vliezen breken als je ergens bent - zorg dan dat je naar toilet gaat of naar huis. Je kan aan je natte kleding ruiken als je twijfelt of het urine is of niet. ALs je met je hand langs je vagina wrijft kan je aan het vocht op je hand de kleur wel redelijk zien - in mijn ervaring. (bij mij was kleur goed)
Als je vliezen breken is niet in een keer al het water weg. je druppelt nog wel een tijdje na dus maak je geen zorgen - je hebt wel tijd om het te bekijken.
Bij twijfel - altijd verloskundige bellen.
 
onze oudste daalde rond 31 weken in.
Zat echt compleet klem in mijn bekken. Dit heb ik ook zeker wel gevoeld als een zwaar/drukkend gevoel.
Bij hem ben ik met 39+6 ingeleid.

De 2e lag tot 35/36 weken nog in stuit. Toen hij draaide daalde hij (gelukkig) ook direct in. Hij is met 40 weken geboren.

De 3e is nooit ingedaald. Pas toen mijn vliezen braken daalde hij in en 5 minuten later was hij er (na 40 weken en 1 dag).

De 4e is nu een maand oud en hij lag net als de 2e ongeveer met 36 weken ingedaald en klaar. Hij is met 39+5 geboren.

Voor wat betreft brekende vliezen en zien of het troebel is of niet kreeg ik de tip dan een maandverbandje te pakken en zo wat op te vangen. Ook bij twijfel of het vruchtwater is of waterige afscheiding (jammie sorry haha) een maandverbandje en zo dus opvangen. Om het nog smakelijker te maken.... dan kan de VK er eventueel aan ruiken of het vruchtwater is of niet ;-).
 
indalen wil niet zeggen dat de bebie snel komt... kan nog wel weken duren...

Wat vruchtwater betreft... geen idee.. dit is ook mijn eerste zwangerschap...
Heb wel es gehoord om wat op te vangen in een kopje... of in een maandverbandje
 
Ondanks dat je vliezen zijn gebroken , blijft je lichaam vruchtwater aanmaken. Dus als je vliezen zijn gebroken, dan kan je naar ongeveer 15 minuten wel weer wat opvangen in een kopje. Wat ook werkt dat als je vliezen breken je bekken even aanspannen, vlug kopje of emmer eronder houden en dan een beetje druk zetten daar. net doen alsof je plast. Zo is het ook bij mijn dochter gegaan. Het vruchtwater was er niet in 1 keer helemaal uit.
 
Terug
Bovenaan