indalen

ik ben morgen precies 32 weken en vroeg me af wanneer het kindje in kan dalen bij de eerste? Ik had namelijk vandaag aardig wat steken van onder. En als ik loop is het ook een drukkend gevoel.Heb ik anders nooit zo. De laatste keren lag de kleine wel steeds met het hoofdje naar beneden maja.. wat zou dit dan zijn. En ik krijg af en toe ook harde buiken geloof dat dit hoort? trekt ook zo weer weg. baarmoeder oefent alvast voor de bevalling kent iemand dit ook? of zal ik gewoon te veel doen misschien?

Ik weet het niet precies maar volgens mij kan het kindje al wel indalen nu. En dat zegt niks over wanneer je gaat bevallen.. Waarschijnlijk zegt de vk het dan wel bij de volgende controle.
Harde buiken kan idd van teveel doen komen, maar ik geloof dat het er ook bij hoort, als het maar niet te vaak is. Zelf heb ik het ook wel een paar keer per dag.

Volgens mij is die van mij ook aan het indalen, iedergeval ik herken dit gevoel van de vorige zwangerschap, toen was het volgens mij rond 32 a 33 weken ingedaald, had daarna ook al snel ontsluiting (2 cm) maar geen harde buiken, uiteindelijk ben ik ingeleid.

Het is een beetje een drukkend gevoel. Alleen volgens mij ligt de baby nog steeds in een stuit.

Voelt het een beetje als spierpijn?
Ik heb namelijk met lopen onwijze last van een soort spierpijn tussen mijn benen sinds enkele dagen.Het is net of iets drukt op je schaamstreek.
Ik ben inmiddels ook 32wk zwanger.

Ik ken het gevoel precies wat je beschrijft! Ik heb ook vaak een drukkend gevoel met lopen, maar niet altijd. Ik denk dat de baby dan gewoon wat meer naar beneden ligt. Bij mij gaat hij/zij soms beneden en soms wat meer omhoog liggen.
Vanochtend zei de verloskundige dat het indalen vanaf week 36 zou moeten, maar kan ook al wel iets eerder gebeuren.
Ik ben nu 28.4 wk en de baby lag vanochtend met zn hoofd naar beneden, maar dat kon nog wel veranderen zei ze. Hoeft nu nog niet perse zo te blijven.
Maar volgens mij ligt ie meestal met zn hoofd beneden, als ik dat zo voel..

De hare buiken zijn normaal hoorde ik ;)
Ik heb nu ook vaker harde buiken, hoewel ik het vanaf week 20 ongeveer af en toe had. Nu elke dag wel een paar keer. Het is normaal dat het nu vaker is, soort oefen weeën zijn het, zei de vk.
Het hoeft niet zo te zijn dat je dan te veel doet hoor. Hoort er gewoon bij! Natuurlijk ook niet té veel doen he!

Een paar keer per dag is heel normaal. Als je het te vaak of lang achter elkaar hebt, of vooral aan het eind van de dag betekent het vaak dat je teveel doet.
Bij mij lijkt het ook alsof ze soms best laag ligt en meestal juist erg hoog. Vaak druk het flink tegen mijn maag en lijkt mijn onderbuik wel leeg.

Van indalen weet ik eigenlijk nog niks af.

Bij de eerste daalt het kleintje vaak al vroeg in. Zo rond de 34e week. Daarvoor kan ie al flink duwen. Bij een tweede meestal pas veel later... maar bij mij was ie met 35 weken al ingedaald.. ik kan dat ook al behoorlijk voelen. Echt een drukkend gevoel... hoort er dus bij!

Terug
Bovenaan