Indaling en blaas

<p>Hey!</p><p>ik was even benieuwd of iemand dit toevallig weet, of misschien dat ik een beetje dom ben. Bij mijn laatste controle vertelde de verloskundige mij dat de baby vast zit met zijn hoofd en dus ingedaald is, maar soms als hij heel druk is lijkt het toch of ik “schoppen” tegen mijn blaas voel. ( of wellicht een schouders/arm geen flauw idee) hoort dit nog wel zo te kunnen als je baby rond die plek ligt ingedaald? Ik voel wel vaak de druk van wat ik denk schouders op mijn bekken maar dat schop gevoel kan ik niet echt plaatsen. Iemand enig idee? Of ervaring? ?</p>

Hoi Becca,
ik ben zelf nu 35+3 en ook onze kleine ligt inmiddels wat ingedaald en vast met zijn hoofdje. Ik had er nog niet eerder zo over nagedacht maar het klinkt heel herkenbaar. Vooral bepaalde houdingen die ik aanneem als ik zit/sta/lig geven extra druk op de blaas evenals wanneer de kleine besluit te sporten daarbinnen. 
Hoe het precies werkt van binnen weet ik niet maar het is dus wel gewoon normaal ?

Hey! Ik ben toevallig zelf 35+4 haha dus praktisch even lang zwanger! Ja net was hij echt even druk en dan voel ik echt wat tikken tegen mijn blaas, heel apart! Kan inderdaad ook niet echt plaatsen wat dat dan is 

Dat zijn inderdaad schouders of armpjes die dan tegen je blaas aankomen. Ik heb zelf sinds onze baby is ingedaald veel meer drang om te plassen omdat ik het gevoel heb dat hij er echt bovenop ligt. Soms zelfs het idee dat hij er express in knijpt ofzo ;-). 
Als het goed is voel je de voetjes meer aan de zijkant en/of bovenkant van je buik.

Ja klopt haha op de laatste groei echo zaten zijn knieeen echt tegen mijn ribben aan en zijn ruggetje lag rechts in de buik! Voel inderdaad ook nog regelmatig wat onder mijn rib schuiven. Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat naar de wc gaan, ik ga er wel 3 keer per nacht uit helaas ?

Ik ben nu 35 + 3 en  soms het idee dat mevrouw denkt dat ze moet koppen (de blaas is de bal) hier ligt ze ook met de rug rechts de verloskundige kon vorige week links haar voetje voelen zo apart! En nu snachts plassen idd ook 3 a 6 keer.

Terug
Bovenaan