indaling tijdens de bevalling

hi allemaal,

mijn meisje is nog niet ingedaald. wel heb ik de laatste dagen af en toe menstruatie pijn in m'n onderrug en onderbuik. zou dit het indalen kunnen zijn?
als ik nou eerder weeen zou krijgen, is het erg dat de kleine dan nog niet is ingedaald? heeft iemand hier ervaring mee? en gaat dan ook de bevalling langer duren omdat het dan ook nog in moet dalen?
nou...een hoop vragen, ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.

liefs van sandy

Ik heb er geen ervaring mee maar mijn kleintje is weer iets minder ingedaald dan eerst en de verloskundige verzekerde mij dat dat voor de bevalling niets uit maakt. Zolang het kind niet is ingedaald moet je trouwens wel direct gaan liggen zodra de vliezen gebroken zijn.

Het klopt inderdaad dat sommige beebs pas tijdens de geboorte indalen. Bij een tweede komt dat overigens redelijk vaak voor. Het maakt echt niet uit, maar je moet inderdaad gaan liggen als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald. Dit om te voorkomen dat de navelstreng naar beneden zakt in het baringskanaal en vast komt te zitten waardoor hij afgekneld kan worden.

Toevallig heb ik precies hetzelfde. En inderdaad moet je zodra je vliezen breken meteen gaan liggen. mij werd ook geadviseerd om toch te bellen naar de verloskundige. overigens ben ik momenteel 40+6 dgn zwanger, dus betekent dit dat het tot het laatst kan duren totdat de baby indaalt