indaling tijdens de bevalling

hi allemaal,

mijn meisje is nog niet ingedaald. wel heb ik de laatste dagen af en toe menstruatie pijn in m'n onderrug en onderbuik. zou dit het indalen kunnen zijn?
als ik nou eerder weeen zou krijgen, is het erg dat de kleine dan nog niet is ingedaald? heeft iemand hier ervaring mee? en gaat dan ook de bevalling langer duren omdat het dan ook nog in moet dalen?
nou...een hoop vragen, ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.

liefs van sandy

Ik heb er geen ervaring mee maar mijn kleintje is weer iets minder ingedaald dan eerst en de verloskundige verzekerde mij dat dat voor de bevalling niets uit maakt. Zolang het kind niet is ingedaald moet je trouwens wel direct gaan liggen zodra de vliezen gebroken zijn.

Het klopt inderdaad dat sommige beebs pas tijdens de geboorte indalen. Bij een tweede komt dat overigens redelijk vaak voor. Het maakt echt niet uit, maar je moet inderdaad gaan liggen als je vliezen breken en je kindje is nog niet ingedaald. Dit om te voorkomen dat de navelstreng naar beneden zakt in het baringskanaal en vast komt te zitten waardoor hij afgekneld kan worden.

Toevallig heb ik precies hetzelfde. En inderdaad moet je zodra je vliezen breken meteen gaan liggen. mij werd ook geadviseerd om toch te bellen naar de verloskundige. overigens ben ik momenteel 40+6 dgn zwanger, dus betekent dit dat het tot het laatst kan duren totdat de baby indaalt

Mijn beide kinderen waren niet ingedaald totdat ik persweeen kreeg. Inderdaad moet je bij het breken van de vliezen direct gaan liggen zoals hierboven ook al staat (bij mij zijn ze door de vk gebroken bij volledige ontsluiting, dat kan dus ook nog). En over de snelheid van bevallen: de eerste is naar verhouding al snel geboren (binnen 8 uur) en de 2e was bijna een stortbevalling (2 uur weeen, 4 minuten persen). Bij mijn zus daarentegen duurde de 1e bevalling weer lang (24 uur) bij een niet ingedaald kind, dus wel of niet indalen zegt niets over de duur van de bevalling. Succes ermee

Hoi Sandy,
Die ongi pijn komt idd van het indalen..... Je krijgt ook een soort druk aan de onderkant. Waarschijnlijk moet je binnenkort weer naar de VK toe en zij kan voelen of het hoofdje dan al vast ligt. Zo niet, dan moet je bij het breken van de vliezen direct gaan liggen, anders kan de navelstreng langs het hoofdje van je baby naar buiten zakken en zo de bloedsomloop afknellen. Ik hoop dat je wat aan al deze info hebt en dat je alsnog een goede bevalling krijgt.
Zet hem op, meid!

Ook bij mij was mijn meisje niet ingedaald voor de bevalling!
Onde mijn weeen door is ze wel ingedaald en mijn water brak pas toen ik al 8cm ontsluiting had en op bed lag! Gewoon kunnen bevallen en gezond meisje gekregen! Ik dacht ook eerst zal het wel goed komen met de indaling, maar jawel hoor! Ik ben bevallen met 40 weken en 1 dag.

Terug
Bovenaan