indalingsproces, hoelang??

A

Anoniem

Guest
Hallo! heb misschien een vreemd vraagje, hoe lang duurt het indalingsproces ongeveer? kwestie van uren? dagen? Gister heb ik namelijk anderhalf uur last gehad van mijn onderbuik, beetje ongi-achtig gevoel, maar dan ook met steken enzo, en nu heb ik er ook weer last van. Ik voel dat dit geen bandenpijn is, dit is heel anders. Zou mijn kindje ingedaald zijn? of zou hij met zn hoofd een halve slag gedraaid zijn? Ik weet wel dat ik heel erg laag draag, en hij ligt al vrij diep met zn hoofdje. Dit is mijn eerste kindje dus weet niet echt hoe en wat alles werkt. Alvast bedankt!

groetjes esther (31,2)

Hi,Esther,

Heb net toevalig dezelfde vraag aan de VK gesteld.
Heb zondag ook van die steken laag in mijn buik en in mijn schaam been en me lies gehad voor ongeveer een uur.
Ik vroeg of dat normaal was.
Ze zei dat het inderdaad indaalen kan zijn maar hoeft niet perse.Kan ook voorbereiden zijn van je bekken (zoiets zei ze)
Indalen kan dagen tot weken duren zei ze.
Toen ging ik liggen en ze kon voelen dat mijn kindje al helemaal ingedaald was.
Dus het zal bij jou ook zomaar kunnen!
Ben nu 32 weken en 3 dagen,dus ook best vroeg.

Groetjes,
Lina

Hi esther!
Ik herken je verhaal helemaal!
2 weken geleden zei mn VK al dat de baby al wat is ingedaald!
Ik kreeg vorige week dinsdag last van zware menstruatiekrampen en steken, vrijdag was t nog niet over dus besloot mn verloskundige te bellen, ik moest meteen langs komen omdat dit ontsluitingsweeen kunnen zijn....
Na onderzoek bleek dat de baarmoeder gelukkig nog gesloten was en de baby al vrij laag zat, dit kan dus deze symptomen geven.
Mij werd geadviseerd om urine te laten onderzoeken bij de huisarts op een blaasontsteking, en wat bleek... dat had ik dus ook!
Het gevaar is als je te lang blijft doorlopen met een blaasontsteking je inderdaad de bevalling op gang kan laten komen!
Heb de verloskundige gevraagd hoe het zit met indalen en hoelang dit duurt, sommige baby's dalen al heel vroeg in en sommige baby's pas tijdens de bevalling dus dit zegt niks over wanneer het kindje gaat komen!
Hoop dat je wat aan mijn info hebt!
Liefs L81(35,3wkn)

Terug
Bovenaan