Indalingsweeën, oefenweeën of toch iets anders?

<p style="text-align: center;">Hoihoi, </p><p>ik ben 36 weken zwanger en heb er even behoefte aan om mijn gedachten te uiten. Ik wil niet direct mijn moeder of vriendinnen bellen met vragen om te voorkomen dat ik straks de vraag krijg of de bevalling al begonnen is. En mijn vriend is voor werk aan de andere kant van Nederland dus ik heb niemand om tegenaan te zeuren?.  </p><p>Gisteren aan het eind van de middag ben ik (waarschijnlijk) mijn slijmprop verloren. Een beetje vroeg las ik al, maar morgen ga ik naar de verloskundige en informeer ik even bij haar. Halsoverkop hebben we gisterenavond even een vluchtkoffer ingepakt, je weet maar nooit...</p><p>vannacht was geen beste nacht. Ik heb veel wakker geleken van alle onrust in mijn buik. Kindje bewoog normaal maar mijn baarmoeder bleef maar verkrampen. En daar komen de twijfels. Waren dit pijnlijke indalingsweeën, oefenweeën of iets anders? Kindje is al zo’n 3 weken aan het indalen maar ik weet niet of ze echt al vast ligt. </p><p>Echt timen heb ik niet gedaan maar het duurde een half uur ongeveer, waarna ik in slaap viel en later weer wakker werd van de pijn. Nu heb ik nergens meer last van trouwens... </p><p>het voelde vannacht vooral als heftige mensturatiepijn onderin mijn baarmoeder. Wel iets hoger, uitgebreider en pijnlijker dan gistermiddag. Ook kon ik duidelijk voelen dat de pijn kwam en weer afzwakte. Tijdens die pijn was de gehele baarmoeder gespannen, dus niet alleen onderin. Vanochtend voelde het alsof er een band om mijn buik getrokken zit, alles voelde stug.</p><p>Herkent iemand dit? Bedankt alvast? </p>

Klinkt als voorweëen. Hoort wel bij de laatste loodjes. 
Nog even kwijt dat het verliezen van de slijmprop niet gerekend wordt bij de voortekenen van de bevalling. Ik was bij de eerste ruim 8 weken van tevoren al de prop kwijt, bij de jongste 5 weken van tevoren.

Vind het meer als harde buiken klinken vooral ook met die band.
Je bloeddruk is recent nog wel gemeten en in orde toch?

Voorweeën verschilt natuurlijk per persoon maar die kwamen bij mij echt structureel om de 10 minuten voor 10 uur lang. Echt een hele erge menstruatie kramp en niet mogelijk om te slapen.

Zou gewoon even de vk bellen en het uitleggen, vooral omdat je al op de 36 weken zit :)

Dank voor jullie reacties! Het bleef toch aan me knagen en rondspoken in mijn hoofd. 
@gebruiker omdat ik morgen een afspraak heb staan wilde ik niet bellen. En dat gevoel van vannacht is nu weg. 
@W83, dat wist ik inderdaad. Maar zo heb ik ook gelezen dat je bij verlies voor de 38 weken dit altijd moet melden bij de verloskundige? 
@Lnoniem, ja mijn bloeddruk was vorige week gewoon goed. Ik voel me ook niet slecht ofzo. 
Het blijft toch spannend en bijzonder zo’n zwangerschap?

Fijn dat die goed is!

Het blijft zeker spannend en bijzonder een zwangerschap.
Geloof me, je hebt meteen door of het begonnen is ja of nee ;)

Dan zit er niks anders op dan afwachten wat er gaat gebeuren. 
Ik stond gisteren trouwens versteld van mijn vriend. De badkamer en wc moesten schoon, de stofzuiger door het huis en de was opgevouwen in de kast. Ik heb hem zijn gang maar laten gaan?

Ik verloor op donderdag mijn slijmprop en zondag zat ik met 5 cm ontsluiting in het zkh. Ik dacht eerst bandenpijn en later nierstenen (ik was nog lang niet richting de 40 weken). De pijn kwam in een soort korte aanvallen en snel achter elkaar. Koliekpijn dacht ik. Tot ik op een gegeven moment zo'n buikpijn kreeg dat ik even niets meer kon. Toen wist ik wel dat het weeën waren. Het zouden oefenweeen kunnen zijn bij je, maar wie weet is je kleintje al onderweg. Ik zou even de vk bellen ;)

Terug
Bovenaan