<p style="text-align: center;">Hoihoi, </p><p>ik ben 36 weken zwanger en heb er even behoefte aan om mijn gedachten te uiten. Ik wil niet direct mijn moeder of vriendinnen bellen met vragen om te voorkomen dat ik straks de vraag krijg of de bevalling al begonnen is. En mijn vriend is voor werk aan de andere kant van Nederland dus ik heb niemand om tegenaan te zeuren?. </p><p>Gisteren aan het eind van de middag ben ik (waarschijnlijk) mijn slijmprop verloren. Een beetje vroeg las ik al, maar morgen ga ik naar de verloskundige en informeer ik even bij haar. Halsoverkop hebben we gisterenavond even een vluchtkoffer ingepakt, je weet maar nooit...</p><p>vannacht was geen beste nacht. Ik heb veel wakker geleken van alle onrust in mijn buik. Kindje bewoog normaal maar mijn baarmoeder bleef maar verkrampen. En daar komen de twijfels. Waren dit pijnlijke indalingsweeën, oefenweeën of iets anders? Kindje is al zo’n 3 weken aan het indalen maar ik weet niet of ze echt al vast ligt. </p><p>Echt timen heb ik niet gedaan maar het duurde een half uur ongeveer, waarna ik in slaap viel en later weer wakker werd van de pijn. Nu heb ik nergens meer last van trouwens... </p><p>het voelde vannacht vooral als heftige mensturatiepijn onderin mijn baarmoeder. Wel iets hoger, uitgebreider en pijnlijker dan gistermiddag. Ook kon ik duidelijk voelen dat de pijn kwam en weer afzwakte. Tijdens die pijn was de gehele baarmoeder gespannen, dus niet alleen onderin. Vanochtend voelde het alsof er een band om mijn buik getrokken zit, alles voelde stug.</p><p>Herkent iemand dit? Bedankt alvast? </p>