Indeling dag

<p>Hey iedereen , </p><p>ons meisje van 4maand en 2 weken slaapt van 21u30 tot 5u30 a 6u. Ze valt wel al beneden in slaap rond 19u. Maar maken haar dan wakker voor de laatste pap van 21u30. <br />hebben al geprobeerd om ze vroeger in bed te leggen en de laatste pap rond 20u maar dan word ze snachts altijd wakker. Hebben jullie tips? Of hoe ziet jullie dag indeling eruit? Zijn ookal begonnen met groentepapjes , om welk uur geven jullie dat en wanneer de dutjes? Het is ons eerste en het is moeilijk om de juiste indeling te vinden </p>

Hmm.. het is idd soms lastig om een ritme te vinden en als je eenmaal een ritme hebt veranderd het vaak weer.
Ik denk dat het ook wel per kindje verschilt of ze snel een vast ritme hebben. Mijn ervaring met mijn 2 kindjes is dat het vooral de eerste 3 maanden niet echt lukte. Daarna kwamen we al snel in een ritme van om de 3 á 4 uur drinken overdag, een late voeding tussen 22.00/23.00 en dan slapen tot smorgens vroeg (daar boffen we mee als ik dat soms lees en hoor). Wanneer ze savonds rond 19.00 naar bed gingen weet ik niet meer zo goed. Maar als je kindje dat (nog) nirt wil is dat heel normaal met 4 maanden.
Groente/fruit gaf ik bij de eerste gewoon wanneer het uit kwam tussen de voedingen en slaapjes door. Bij de tweede probeerde ik wel fruit smorgens en groente eind vd middag een beetje gelijk met dr zus.
Als je kindje snachts trouwens wakker wordt wanneer je de late voeding eerder geeft zou ik hem of haar nog lekker wakker maken op een later tijdstip. Dat is niet erg hoor! Mijn kindjes dronken op een gegeven moment die laatste voeding slapen. De eerste had hem met 4 maanden niet meer nodig en de jongste kreeg hem tot 9 maanden.

Terug
Bovenaan