inderdagverblijf

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik zit erover te denken om mijn dochtertje van 8 mnd 1 keer naar het kdv te laten gaan. Niet omdat ik   moet werken maar zodat ik op die dag wat meer tijd aan mijn zoontje kan besteden en wat tijd voor mezelf over heb. Zijn er nog meer moeders die dit doen en hoe bevalt dat?? Tevens ben ik ook wel nieuwschierig naar hoe kindjes van 8 mnd dat vinden? Hoe gaat dat allemaal zo'n dag?

Gr. Rianca

Hoi Rianca,

Da's grappig...ik opende speciaal het forum omdat ik bijna dezelfde vraag wilde gaan stellen!
Ben vanochtend voor het eerst met mijn zoontje van 7 mnd naar een kinderdagverblijf geweest om te kijken of ik het daar leuk zou vinden voor hem.
Wij wilden hem 1 dag in de week daar naar toe laten gaan als hij 1 is...
Maar nu is er op zich al een plekje en zouden we hem al eerder kunnen brengen. Bijvoorbeeld per 1 april...dan is hij dus 9 mnd...
Ben benieuwd of er mensen gaan reageren die hier ervaring mee hebben!

Groetjes,
Laura

Hoi!

Ik ben zelf leidster op een kinderdagverblijf en mijn zoon gaat vanaf 3 maand 1 keer per week mee. Het is natuurlijk heerlijk en prima om je kindje te brengen zodat je zelf wat meer tijd heb met je andere kind. Echter is 8 maanden best een moeilijk leeftijd om te wennen. Vaak worden kindjes dan net eenkennig. Vooral als ze maar 1 keer per week komen, hebben ze langer de tijd nofdig om te wennen. Beter is dus om het eerder te doen, maar om vooral niet te lang te wachten. Des te ouder hij wordt des te moeilijker went hij of zij. Succes!

Hoi,

Ons zoontje gaat al vanaf dat hij 3,5 maand was naar het kvd (2 dagen per week) Hij vind het heerlijk en erg leuk. 1 nadeel, sindsdien is hij erg veel ziek.
Je zit wel in een leeftijd dat ze een beetje éénkennig kunnen worden, dus dan zou ik het zeker doen. Ze leren lekker spelen met anderen.
Verder houden (bij ons kvd) het ritme aan wat de ouders willen. Dus slapen en eten op dezelfde tijden als thuis. Slapen doet Hidde daar wel wat minder, maar hij blijft er gewoon vrolijk onder dus dan moet ie thuis maar wat meer slapen.
Kortom, wij (en hidde) zijn er blij mee.
Groetjes Lynn

Hoi Rianca,

Onze Sven gaat al naar het kdv vanaf toen hij 16 weken was. En.... hij vindt het geweldig! Sven is dan ook echt een mensenbaby dus als hij maar naar mensen kan kijken, is het prima en die heb je daar natuurlijk altijd genoeg!
Eerst ging hij 2 dagen per week maar sinds deze maand is daar nog een dag bij gekomen omdat mijn man het thuiswerken met een baby toch niet zo goed vond werken. Eerst maakte ik me heel erg druk of dat het voor Sven niet te vermoeiend zou zijn maar dat is niet het geval. Hij zit daar gewoon goed in een schema en dat merken wij thuis ook. Hij is een moeilijke slaper en we hebben er lang over moeten doen om dat op de rit te krijgen. Sinds hij naar het kdv gaat, hoeven we hem maar op bed te leggen en hij valt zelf in slaap. Dat is voor ons ook een hele verademing (voorheen zaten we onderhand een half uur bij hem en met een beetje geluk sliep hij dan).

Dat kindjes vaker ziek worden is waar. Sven is zo onderhand chronisch verkouden. Maar weet je, als ze het niet op het kdv oplopen, dan is het straks wel op de peuterspeelzaal of op de basisschool. Ik vind het alleen maar goed voor zijn immuunsysteem.
Ik zou het je zeker aanraden om te gaan proberen. Je start inderdaad wel in een moeilijke periode vanwege de eenkennigheid maar ik zou het toch gewoon doen. Voor Sven is het heel goed en hij heeft er veel plezier in.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,
Veerle (nu ruim 8 maanden) gaat al naar het KDV sinds ze 12 weken is. Veerle gaat 2 dagen per week en we merken de laatste weken dat ze het echt geweldig vindt. Als ik Veerle breng 's ochtends dan  leg ik haar tussen alle andere kindjes in die op de vloer spelen (en die al kunnen kruipen) en ze begint gelijk te schaterlachen en het speelgoed uit de dozen te pakken.
Ons KDV houdt ook het ritme van de ouders aan en Veerle slaapt altijd goed op de creche. Meestal   's ochtends een uurtje en 's middag 2 uurtjes.
En tja ziektes, net zoals iemand anders schreef, verkouden etc dat worden ze wel, maar daar bouwen ze ook weer weerstand van op.
Succes met je beslissing.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan