Ineens aanhankelijk en huilerig (2jr)

Hee! Sinds ongeveer een maand is omze dochter (bijna 2 jaar) heel erg aanhankelijk, snel huilerig en moe. Iemand die dit herkent?

Ze wil continue gedragen worden of aan de hand lopen (terwijl ze ervoor juist graag zelf wilde lopen). Ze huilt om het minste of geringste, als ze zich heel zachtjes stoot, als ze iets wil en 'nee' te horen krijgt, als iets niet gaat zoals ze wil of gewoon zomaar. Ook zegt ze rond een uur of 10 al dat ze moe is.

We zijn al naar de dokter geweest en die zei dat het waarschijnlijk een verkoudheidje is waardoor ze veel moe is en hangerig/huilerig. Maar de verkoudheid is inmiddels al weg en ze blijft hetzelfde. Het enige waar ik zelf nog aan dacht is haar tandjes, er komen er 4 tegelijk door (2 boven snijtanden en 2 ondertanden), maar daarvan zijn er 2 inmiddels ook goed door.

Met slapen geen problemen en geen veranderingen.

Iemand die dit herkent of tips heeft? Het blijft nu maar duren en het is voor ons inmiddels ook erg vermoeiend, zeker omdat ik zwanger ben van ons 2e kindje.

Mijn dochters gaan ook wel eens door zo’n fase. Ik denk eigenlijk dat het gewoon bij het (op)groeien hoort. Noem het een sprong, een groei spurt, een periode van algehele malaise.. Het gaat vaak vanzelf weer over, maar als je er middenin zit is het wel vermoeiend.

Als het je niet lekker zit en je maakt je zorgen, zou ik gewoon nogmaals naar de huisarts gaan. In dat geval heeft je moeder gevoel misschien gelijk.
Maar het sneller moe zijn kan denk ik ook een groeispurt of virusje (dat niet goed doorzet) zijn.

Terug
Bovenaan