Ineens alleen maar potjes eten willen

<p>Mijn zoontje (19 maanden) is altijd een hele goede eter geweest en eet dan ook al tijden lekker met de pot mee. Maar ineens sinds een paar dagen vertikt hij het om mee te eten. Drama is het. Alle dingen die hij voorheen lekker vond (spaghetti, vis etc) vertikt hij om te eten. Hij eet al vanaf begin af aan zelf met zijn handjes. Het gekke is als ik een potje opwarm, dan is deze binnen no time op, dus honger heeft hij duidelijk. Maar om nou weer weer potjes te gaan geven. Is dit weer een fase? </p>
 
Inderdaad een fase. Ik zou geen potjes geven. Als je iets wilt geven kan je brood geven. Wij gaven of een broodje of alleen een toetje en dan naar bed. Na een paar dagen at ie weer mee omdat ie door kreeg niet iets anders te krijgen. Fruit gaven we dan als ie savonds wel wakker werd van de honger maar dat was niet elke nacht.
 
Herkenbaar, maar ik ga zelfs nog een stapje verder dan suffjuh. Bij mij krijgen ze ook geen brood ter compensatie en s nachts hooguit een slokje water. Wel gewoon een toetje, want dat krijgen ze anders ook. 
 
Heb het hier ook wel eens dat ze het eten wat ze echt wel lekker vind niet wil eten. Dan krijgt ze alleen een toetje. Meestal gaat ze dan de volgende dag of paar dagen erna wel weer eten. Iets anders geven begin ik niet aan. Ze is nog nooit snachts wakker geworden van de honger. 
 
Mijn zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd heeft ook van die periodes terwijl hij normaal gesproken een erg goede eter is. We proberen geen druk te leggen bij het eten. Hij eet opbrast moment wat hij eet. Helpt soms om hem te laten spelen met speelgoed aan tafel en een hap in zn mond te stoppen. Of vooraf aan het eten alvast wat gezonde snackjes zoals tomaat en paprika voor jem snijden die hij dan voor de tv/spelen opeet. Zou echt niet met potjes gaan beginnen hoor, dalijk wil hij niet meer terug naar het ‘gewone’ eten. Succes!
 
Hier een meisje van 18 maanden en ook zij was een perfecte eter en nu een heel stuk minder en vooral met het warme avond eten. Wij geven inderdaad ook wel altijd haar toetje ook al eet ze de rest niet. En soms spelende wijs krijgen we nog wat binnen. Weet niet of je dit al doet maar grote stukken gaat hier soms ook beter dan wanneer we het prakken. 
Bijna elke dreumes doet dit een tijdje 
 
Weet je zeker dat er niet een tandje ofzo doorkomt en dat pijn doet? Dat had onze zoon laatst. Hij wou alleen glad gepureerd eten hebben. Ik dacht eerst ook dat hij een moeilijke eter werd, maar toen het eerste puntje door z'n tandvlees heen kwam, viel er vanalles op z'n plek. 
Nu hij er niet meer zo'n last van heeft, eet hij weer prima grovere stukken. 
 
Ik kwam naar het forum om een soortgelijk topic te openen.. dus lees graag mee! Zoontje 16 mnd was net goed bezig grotere stukken te eten tot hij ziek werd. Toen wilde hij alleen maar potjes terwijl ik eerder altijd vers kookte. Nu weer beter wilde hij wel weer vers maar alleen geprakt en sinds een paar dagen wil hij eigenlijk helemaal geen avondeten meer :(. Rest vd dag eet hij supergoed. Vandaag wilde hij ook geen yoghurt als toetje en is hij zonder eten naar bed gegaan voor het eerst.. ‘Fijn’ om te lezen dat het een fase is! Lees mee met tips..
 
Terug
Bovenaan