Ineens allergisch?

Lieve allemaal,

Ik begrijp er niets van...
ik ben nu ruim 20 weken zwanger en sinds een paar weken lijk ik opeens allergisch voor mijn eigen ringen. Heb begon met schilferen maar het werd zo pijnlijk (alsof ik een brandwond had) dat ik mijn ringen afgedaan heb.
Ik draag deze ringen (puur witgoud) al heel veel jaren en begrijp dus niet hoe ik er nu ineens last van kan hebben.

Heeft dit wellicht iets te maken met mijn zwangerschap?
Herkent iemand dit? Gaat dit ook weer een keer over? maak mer erge zorgen dat ik nu nooit meer mijn trouwring kan dragen...

Graag reacties
een ongeruste Daantje
 
hey daantje!

Wat grappig dat ik zo je verhaal lees,ik herken mezelf er wel in namelijk.
Ook mijn huid lijkt anders te reageren sinds ik in verwachting ben,mijn ringen heb ik inmiddels allemaal afgedaan en mijn horloge een standje wijder gemaakt omdat mijn huid ook begon te ''schilferen''.
Het lijkt een beetje op exzeem vind ik...
Maar ik heb er vertrouwen in dat het na de zwangerschap wel weer over is hoor!!

Dus niet al teveel drukte er om maken zou ik zeggen en mocht je het echt niet vertrouwen dan kan je altijd je vk of gyn even raadplegen.

Fijne zwangerschap toegewenst verder!

groetjes

c
 
Nou meiden.. ik vrees dat ik slecht nieuws heb voor jullie! Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn eerste ook verschillende allergieà «n gekregen.. waaronder hooikoorts en allergie voor dieren, huisstofmijt etc. etc. etc. ook ik dacht dat het tijdelijk zou zijn, maar inmiddels verwacht ik mijn derde (mijn oudse is inmiddels 9!) en ik ben nog steeds allergisch voor alles wat los en vast zit! Ik moet wel zeggen dat de allergische reacties wel heftiger zijn tijdens mijn zwangerschap(pen).. maar goed, ik heb er inmiddels mee leren leven, kan er nu toch niets meer aan veranderen he?! sterkte ermee!
 
Hoi Daantje,
Ik had het ook hoor, tijdens mijn zwangerschap. Ik kon mijn verlovingsring niet meer aan, ook omdat het eerst schilferde en daarna op een brandwonde ging lijken. Na de bevalling heeft het nog wel een tijdje geduurd voor ik mijn ring terug aankon zonder allergiscche reactie, maar nu, 8 maanden later, heb ik nergens meer last van. Ik hoop dat het bij jou ook goed afloopt!
Groetjes,
Marian
 
Lijkt mij op eczeem. Kan je ook plaatselijk krijgen en er bestaat zoiets als zwangerschapseczeem. Ik heb altijd al op 1 vinger zo'n plekje. Als ik stress heb wordt het erger. Handige graadmeter dus.

Ik neem aan dat als je het tijdens je zwangerschap krijgt het daarna ook weer weg trekt.
 
Hoi Daantje,
ik heb sinds ik zwanger ben ineens op een paar plaatsen eczeem, had daar nog nooit eerder last van.
Dat komt volgens mij doodat ik zwangerben is de hormoonhuishouding anders en daarmee de zuurgraad van mijn huid.
Mijn huid is daardoor gevoeliger.
Ik vermoed bij jou het zelfde probleem, alleen een andere klacht.

Gewoon je ringen aan een ketting over je kleding(hoeven ze straks ook niet doorgezaagd als je vingers dikker worden op het eind.)Zo heeft ieder nadeel toch zijn voordeel.

Jeanette
 
Hoi Daantje

Ik had precies hetzelfde tijdens mijn zwangerschap. En mijn trouwring is van rvs gemaakt. Wat ook hypo-allergeen hoort te zijn. Helaas is dit bij mij nog niet over en mijn zoontje is nu 5 maand. Misschien dat het na het ontzwabger wel weer overgaat?
 
Terug
Bovenaan