Ineens angst voor de bevalling....

We zijn gisteren naar een rondleiding in het ziekenhuis geweest waar ik ga bevallen. De nieuwe verloskamers waren opgeleverd en ik was erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet.
Maar sinds dat bezoek ben ik ineens bang voor de bevalling. Het ziekenhuis zag er perfect en erg mooi uit. Je ligt altijd alleen op een kamer, ook na de bevalling en je kleintje blijft 24 uur bij je, maar ik kreeg ineens weer visioenen van mij vorige bevalling (nu ruim 6 jaar geleden). Er bekruipt me zo'n angstig gevoel. Ik weet dat ik me eraan moet overgeven straks, maar ik hoop zo op een vlotte bevalling. (Wie niet?) En vooral een gezond kindje...
Ik heb er al weer nachtmerries van...

Jullie?

xxx
 
Ik begrijp dat je vorige bevalling niet zo'n prettige was.
Ik ben nog nooit bevallen dus weet het allemaal niet, enigste waar ik mee zit is het onbekende je weet het doet heel veel pijn en kan lang duren maar meer weet je ook niet.
Ik kijk er niet naar uit maar nog geen nachtmerries.

succes
 
Hay meid,

Het kan mij zo nu en dan enorm bevliegen allemaal. Ik heb (het is mijn eerste kindje) geen idee wat ik verwachten moet en ben zo bang voor die heftige pijn. Ik ben vooral angstig voor het moment dat het er echt uit komt, het hoofdje lijkt me zo pijn doen.......

Wat ik me daarnaast ook bedenk is het volgende: nu bedenken we een situatie met ons volle verstand én bewustzijn............dan zijn we in een heel andere staat en in een heel ander bewustzijn.....

dit voornemen troost mij......
 
Voor de goede moed moet je deze verhalen eens lezen :

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/180628-genante-memorabele-bevallingsverhalen.html

Voor de nodige humor.

@micro dat hoofdje is het ergste niet hoor. Je hebt dan het ergste al achter de rug!
 
Zucht, hier nog een die toch wel steeds meer begint op te zien tegen de bevalling. Ik heb er al 2 opzitten die totaal verschillend waren, maar allebei wel vrij heftig. Ik zie niet zozeer op tegen de persweeen, maar echt tegen de ontsluitingsweeen, die hebben bij mij zoveel pijn gedaan. Het persen was dan ook echt een verademing. Verder is mijn tweede bevalling heel heftig gegaan, van 3 cm naar volledige ontsluiting en geboorte in 45 minuten, dus ik hoop niet dat deze nog sneller gaat. Ik heb deze angst wel al besproken met de vk en we komen daar zeker nog wel op terug. Als ik jou was zou ik het zeker bespreken met je gyn/vk.
 
Ik heb er al twee op aarde gezet. En het hoofdje is inderdaad niet zo pijnlijk. Het lijkt heel pijnlijk om het kindje er uit te persen, maar dat is niet zo.
Die ontsluitingsweeën zijn, zoals Ugly Betty al schreef, veel vervelender.

Ik was na mijn 1e nare bevalling verschrikkelijk bang voor de 2e. Die verliep overigens een stuk minder heftig. Wel lang, maar niet meer zo heftig. De angst en onwetendheid is dus heel herkenbaar.

Het stomme is dat er zo weinig tegen te doen is. Gelukkig kan je anno 2012 gewoon pijnbestrijding krijgen.
Op internet en in de media lees je trouwens alleen maar de vervelende verhalen. Ook lijkt het wel alsof vrouwen elkaar willen overtroeven wie het ergste horrorverhaal heeft. Je moet je bedenken dat er net zo veel goeie positieve verhalen zijn. Jij kan ook één van die positieve verhalen zijn natuurlijk, niemand die het weet.
Ik kan alleen maar adviseren om je goed voor te bereiden. Weet wat er medisch/biologisch gezien gebeurd in je buik en je bekken. Vraag anders je verloskundige het je nog een x uit te leggen. Verder moet je voor jezelf bepalen wat je echt wel en echt niet wilt. En dat laatste moet je tegen je man/vriend zeggen. Hij moet dat straks gaan verwoorden en vooral voor je opkomen.
 
Hai, ben je toevallig donderdagavond in het Westeinde geweest. Ikke namelijk wel, vond het wel prettig om het te zien, maar toen ik in bed lad, moest ik ook even een beetje slikken van de ervaringen die ik had opgedaan..
 
Bedankt voor jullie verhalen, meiden. Ook fijn om weer te beseffen dat ik er niet alleen voor sta, en jullie ook allemaal hetzelfde ondergaan als ik...

Ik hoop gewoon dat deze bevalling vlotter zal verlopen als de eerste. En ik hoop dat ik geen ruggenprik nodig zal hebben, want ik had daarna gen persdrang waardoor het allemaal nog langer duurde.. Maar goed, ik heb geen glazen bol dus ik moet het allemaal maar op me af laten komen

@ Vladdrac; ik was niet in het Westeinde, maar in het Tweestedenziekenhuis.

Wat wel een posifief puntje is, is dat de verlosafdeling nu een superluxe ligbad heeft waar je gebruik van kunt maken. Dat lijkt me wel heerlijk.
 
Terug
Bovenaan