ineens bang voor bevalling

Ik vind het heel spannend worden nu. Ben ruim 39 weken. Vannacht gedroomd dat ik een keizersnee moest en op de brommer naar het zkh moest. Toen ik wakker werd was ik ineens heel bang voor de hele bevalling en hoe het voelt als ze eruit komt.(je voelt je bekken wijken en zo). Ik heb een flinke huilbui gehad om half vijf en ik durfde niet meer. Nu is het overdag en de zon schijnt en gaat het al een stuk beter... maar eng vind ik het nog steeds wel. Hebben jullie dat niet?
marianne

Hee Meid! Wat een nare dromen. Ik heb er ook een beetje last van...het is mijn tweede dus weet ongeveer wat me te wachten staat. Hoewel ik geen slecht gevoel over mijn bevalling heb overgehouden en ik gewoon thuis was, blijft het geen pretje...

Is het je eerste kindje? Dan kan ik me voorstellen dat het allemaal heel spannend is. Je staat voor een groot zwart onbekend gat en er gaat iets heel ingrijpends te gebeuren. Iets dat helaas ook veel pijn kan doen en je weet nieteens wanneer het kan gebeuren. Daar heb ik het meeste last van. Het gevoel dat je het niet kan plannen en regisseren zoals heel veel wel kan in het leven....

Ik probeer er maar weer open in te gaan, ik zie het wel. Hoe meer ontspannen je zelf bent hoe makkelijker het allemaal gaat. Lees anders het boek: Veilig bevallen van Beatrijs Smulders nog. Daar wordt ik persoonlijk heel rustig van. Ook het boek Duik in je ween van CArita Salomé is fijn om te lezen.

Enne...je bekken voelen wijken?? Je voelt van alles dat niet fijn is maar mijn bekken heb ik niet voelen wijken hoor :)

Heel veel sterkte en kracht als het zover is! Go girl, je kan dit gewoon hoor!

Liefs, Marijne 37 wk

Hoi!
Ja joh!!!!!!!! Ik vind het heel eng! Heb er niet over gedroomd hoor.
Bij mij is het de derde. Bij de tweede waren de vliezen gebroken en waren de weeen op gang gekomen en toen raakte ik in paniek. Durfde niet meer... en toen stopten de weeen ook! Gewoon tegen gehouden, uiteindelijk moest ik aan het infuus.

Ik ben vooral bang voor de pijn, dus ik heb nu gewoon een ruggenprik afgesproken! Eerst twijfelde ik, maar nu weet ik gewoon zeker dat ik het ga doen! Dat geeft me echt enorme rust!
Misschien zijn er ook dingen die jou kunnen helpen daarin? Dingen die je rust geven?

Strekte de komende weken!

Maartje 38w

Ik ben ook heeel bang voor de bevalling. Ik heb er (nog) niet over gedroomd, maar ik weet wel wat me ongeveer te wachten staat omdat dit mn 2e is.
Bij mijn 1e had ik deze angst helemaal niet juist omdat ik niet wist wat ik ervan moest verwachten. Nu ik weet wat er komen gaat, pfff, het houd me al dagenlang wakker aant het piekeren.
Mij heeft het enigzins geholpen door een geboorteplan op te stellen. Daardoor kreeg ik het idee dat ik de bevalling tot nog zelf iets in de hand heb, zelf het een en ander kan bepalen en dat geeft me meer rust. Misschien ook een idee voor jou?

Succes en sterkte met alles wat komen gaat! Die bevalling die overleven we wel en er zijn nog steeds vrouwen die vrijwillig een 2e, 3e, 4e, 5e, enz kindje krijgen. EN, er is er nog nooit 1 blijven zitten

Liefs, Nicole 38+4

Die angst kan ik me heel goed voorstellen hoor. Ik ben nu 4x op de normale manier bevallen maar ook ik zie er af en toe tegenaan. Ons 4e kindje was al gestorven toen ik moest bevallen dus nu ben ik bang dat ik in panniek zal raken als het zo ver is.
Probeer er maar zo min mogelijk aan te denken. Als het eenmaal zo ver is lijkt het wel alsof er een knopje om gaat. Je hebt dan oerkrachten waarvan je het bestaan niet eens wist. Je doet het niet alleen maar samen met je kindje. Ik weet dat je het kan.

Liefs Petra

Ik ga het in ieder geval met de gyn bespreken, hij heeft al gezegd dat pijnstilling bespreekbaar is. Verder heb ik inderdaad een soort geboorteplan gemaakt en opgeschreven wat ik wel en niet wil.
Heb al een zoon van 8.5, maar vorige bevalling ben ik heel bang geweest en dat wil ik juist niet meer....
En ik wil mijn man toch vragen naar de bieb te gaan voor 'duik in je weeën' dus misschien kan hij die andere ook nog meenemen....
Had de behoefte het even op het forum te zetten...
Aan de andere kant wil ik langzamerhand graag mijn kindje zien en mijn lijf voor mezelf terug...

hee!
ikzelf schreeuwde dat ik geen angst had voor de bevalling,todat ik daar op die verloskamer lag en mijn 1ste gel had..pfoee toen heb ik even gehuild!
uiteindelijk kon ik mezelf weer gerust stellen met dat ik straks een mooi ventje rijker was!
ja het is niet fijn..en oh wat doet het pijn!! maar nog zou ik het zo weer doen hoor ;-)
nu ik Felix heb.ik voel me de koning te rijk met 2 mooie zonen!
alle depressie van de laatste weken zwanger zijn waren ook ineens verdwenen ondanks dat ik nog wel flink las heb van mn bekken.
hou jezelf gewoon voor doel dat je straks een kindje rijker bent!
en bekken voelen wijken ?? nooit gevoeld..
pijnbestrijding heb je tegenwoordig ook ja..ik heb zelf een prik in mn been gehad en ruggenprik en daardoor is het wel weer wat "houdbaarder" geworden!
bespreek het idd even!
iig heeeeel veel succes alvast! maak je niet gek..de baby komt er hoe dan ook uit ;-)

Liefs Kim

Fijn dat jullie zo lief reageren.. Hoop straks de rust in mezelf te kunnen vinden en ik ga het in ieder geval bij de gyn en straks op de verloskamer gewoon duidelijk aangeven...
Marianne

Terug
Bovenaan