Ineens een huilbaby? Of een sprongentje?

Oeff.. even advies bij jullie vragen hoor..

Sinds begin december heeft onze kleine man zijn nachtvoeding laten vallen. Wij waren helemaal in de wolken, eindelijk iets meer slapen! Nou die eerste week hebben we echt flink bij kunnen tanken.. hij kwam alleen om 4 of 5 uur even om zijn tutje.

Nu sinds 1 week wordt hij snachts elke keer om 3, 4, half 5, 6 en kwart voor 7 wakker. Met een tutje is hij niet stil te krijgen, maar ook niet met drinken of een schone pamper.
Het enige wat helpt is heen en weer lopen en hem op ons borst in slaap te laten vallen. Leggen we hem te snel terug? Begint hij gewoon weer op nieuw.
Nu sinds enkele dagen gaat hij ook overdag heel erg huilen bij zijn slaapjes. Hij is soms zo oververmoeid dat hij alles bij elkaar blijft krijssen.
Hij wil nergens slapen (overdag ook niet bij ons in onze armen).
We raken nu wel een beetje op en lopen echt op ons tandvlees.
Hij drinkt voor de rest goed en voor de rest blijft het een vrolijk mannetje.

Hij is a.s. dinsdag 13 weken...
Zou dit nog het "sprongentje" kunnen zijn? Of heeft iemand andere tips...
 
Hey, vanaf 3 maanden kan je baby’s dingen aanwennen. Ik zou hem zoveel mogelijk in het bedje leggen en proberen hem voordat hij moe is al in bed te leggen. Verwennen kan je kleine baby’s nog niet hoor.? en te lang laten huilen ben ik ook geen voorstander van.
 
Misschien moet hij in de avondfles wat meer voeding??
lastig hoor!
 
Ons meisje krijste vrij veel, maar snachts was ze vrij rustig. Op een gegeef moment begon ze voornamelijk te krijsen bij het neerleggen en liet ze de nachtfles en overdag geregeld flessen staan. Mevrouw bleek een fikse oorontsteking/keelontst. Te hebben. Als hij altijd rustig is geweest zou ik even oor/keel/blaasonts. Even uitsluiten, wij kwamen er vrij laat achter waardoor we echt 6 wk hebben getobt terwijl het met even kijken zo aangepakt kan worden. Sprongetje kan indd ook. Moet zeggen dat ik mn meisje elke week anders vind ook ritme gewijs ? sterkte!
 
Oh hoe wij erachter kwamen:
- voornamelijk krijsen bij neerleggen
- liggen niet fijn
- steeds wakker snachts, snel huilend wakker
- tut niet meer willen pakken terwijl ze normaal verslaafd is aan dat ding (wisselende druk bij sabbel)
- drinken leek dr soms zeer te doen
- geen behoefte om te drinken
- veel met dr moeten lopen
- uiteindelijk werkte dat ook niet meer en krijste ze hard en hoog
 
 
Herkenbaar! Voor mij inmiddels al wat langer geleden... maar precies wat sammerd zegt. Heel even naar de huisarts de oortjes na laten kijken. Moet haast wel iets aan de hand zijn als ik je verhaal zo lees. Vertrouw op je gevoel!
 
Terug
Bovenaan